MOS - jak odróżnić źródło od dr

Witam po raz pierwszy na liście. Z góry przyznaję się że elektronik ze mnie raczej "pasywny" - montuję układy które inni wymyślili :) Ale powoli się douczam i ostatnio nęka mnie pytanie z tematu, tranzystor MOS teoretycznie jest niemal symetryczny, w źródłach brak w tej sprawie konkretów, więc nie wiem czy to tylko kwestia umowy czy jest różnica. Szperałem też po archiwum ale chyba wszyscy wiedzą albo nie ma to znaczenia bo nic nie znalazłem...

Będę wdzięczny jeśli ktoś zaspokoi moją ciekawość, z góry dziękuję.

Reply to
Michal Kus

Jest symetryczny tylko teoretycznie. W praktyce bowiem ma połączone źródło z podłożem, co daje efekt taki, że odwrotnie spolaryzowane źródło i dren (czyli dla n-MOS na źródło +, na dren -) przewodzą jak dioda. Jak zastanowisz się nad przekrojem takiefgo MOSFETa to zobaczysz dlaczego.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "Michal Kus" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:cgsrhe$ao1$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

AFAIR kewstia umowy. Zasadnicza asymetria kryje się w podłączeniu źródła z podłożem (B--S)

Reply to
Marek Dzwonnik

Dziękuję zarówno Tobie jak i Tomkowi, oczywiście wystarczyło wskazać za czym patrzeć w literaturze i wszystko stało się jasne :)

Reply to
Michal Kus