Mlody Technik

To bylo 40 lat temu... Nie mam. Nawet nie pamietam dokladnie o czym pisalem...Cos o radiach transystorowych i lampowych... Takie porownanie technologii

Z samplow to mam moje najwieksze dzielo literackie: ksiazke Programowanie Milkrokomputerow w Jezyku Basic. Wydana pzrez Sigme. Taka czerwona okladka. Wczesne lata 80

To byl ozaraz jak "wybuchly" komputery personalne. Rok 1982 czy 3. Nic nie bylo po polsku. To byla pierwsza ksiazka

ksero manuskryptu na tak zwanym "perskim" do ktorego byl pzreciek, kosztowalo wiecej niz ja dostalem jako honorarium. Ludzie sie wywiedziel ize ksiazka ma byc "rzucona" do ksiegarni w poneidzialek. W sobote zaczely sie ustawiac kolejki.

Pierwszy naklad - cos 20 tysiecy, o ile pamietam, rozszedl sie w pare godzin. Potem byly dodruki, w sumei cos ze 200 tysiecy

Ale forsy na tym nei zrobilem.. .Honoraria byly g...ne. Tyle co mi zostalo to to ze przyczynilem sie do "rewolucji komputerowej.

Niestety, "sampla" nei podesle, bo mam tylko jeden papierowy egzemplarz :)

Mzoe gdzies jest w sieci

A.L.

P.S. Drugei dzielo literackie z duzym sukcesem to Automatyka w Pytaniach i Odpowiedziach. Miala niezykle powodzenie bo ludzie tego sie wkuwali do egzaminow magisterskich, a na niektorych prowincjonalnych uczelniach byla podrecznikiem.

Do sciagniecia z sieci

Reply to
A.L.

midi do drugiego:

nie warte.

:-)

--
Marek
Reply to

Ale to nadal programista moze program cyzelowac i miec lepsze wyniki niz kompilator. Tylko przyjemne to nie jest, i jak piszesz - na niektorych program chodzi, na innych nie chodzi, na innych chodzi gorzej - i nie wystarczy przestawic opcji w kompilatorze.

Gdzie te MIPS sa uzywane ? Czytam ze w Playstation ... i niby szeroko, tylko ze konkretow nie ma. Na jakim procesorze/komputerze robicie cwiczenia ?

Nie powinno byc to zalatwione sprzetowo - procesor sam wstawia nop zanim dane nie beda osiagalne ? Oczywiscie nadal kompilator moze optymalizowac.

pewnie to ?

sundayman

On 2014-02-25 07:35, J.F. wrote: [...]

Reply to
JDX

ale za to bardzo proste.

analizy,

slt $t1, $t6, $t7

S.

Reply to
Sylwester £azar

--------------------------

10.2 Code Development for Embedded Processors An embedded system usually lacks secondary storage (e.g. a hard disk). Typically all of the code is stored in Read Only Memory (ROM). Usually, most of the code written for embedded processors is first written in a high-level languages such as C. Programmers who can visualize how the high-level code will be translated into assembly language code will most likely develop the "best" code. Then programmers who have an intimate understanding of the assembly language for the target processor, will analyze the code generated by the compiler looking for ways to make further optimizations. In other words, they look for ways to speed up the execution, or to reduce the amount of code that has to be stored in ROM. Typically, for real-time applications, the code must be finetuned, to meet the system's performance requirements. Any programmer with the skills to accomplish this kind of optimization will be highly sought after.

The kernel of the operating system deals with responding to interrupts and scheduling tasks. This code as well as the I/O drivers will typically be the first code to be scrutinized.

--------------------------

The Motorola 68000 and its derivatives currently have the largest share of the embedded market. While the MIPS processor is classified as a RISC processor, the Motorola 68000 is classified as a Complex Instruction Set Computer (CISC). With a solid understanding of the MIPS processor and experience in developing assembly language code for the MIPS processor, it is a relatively easy task to make the transition to assembly language for other processors. S.

Reply to
Sylwester £azar

W takim razie Panie Andrzeju, skladam gorace podziekowania za wlozona prace. Bardzo dziekuje w imieniu tych, co sie uczyli na Pana materialach i korzystali z ogromnej wiedzy.

Pozdrawiam, S.

Reply to
Sylwester ?azar

Nie moze sie klocic, bo pytaniw bylo sformulowana jak sformulowane.

Tylko polowa studentow t ozauwazyla.

No dobra, ale teraz miej 10K takich instrukcji i zrob optymalizacje ercznie

A.L.

Reply to
A.L.

Z tym sie zgadzam. Z poprzednim - niekoniecznie

A.L.

Reply to
A.L.

Dokladnie to. Frelek to nei ja, to moj wspolautor

Ciekawe ze ludzie jeszcze tym handluja...

ta sama mafia :)

A.L.

Reply to
A.L.
Reply to
Sylwester Łazar
Reply to
Sylwester Łazar

Jedna z ciekawszych pozycji o asm jakie miałem okazję czytać tez bazuje

*właśnie* na MIPS:

's_Delight

Reply to
Sebastian Biały

Teraz już nie ma hackerów. Jest Facebook. S.

Reply to
Sylwester Łazar

Popieram ! :)

ano, szczęśliwie na usenecie można jeszcze trafić na parę wartościowych osób oprócz dzieci neostrady.

Reply to
sundayman

Dokładnie :) Tego ja robiłem, niestety 500km od Wawy słabo działał, ale inne stacje ściągał :) Przem

Reply to
Przemek

Do tego "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz" w czterech tomach i "Radioelektronika dla praktyków"... Oj robi się zbowidowo :) Przem

Reply to
Przemek

Użytkownik Przemek snipped-for-privacy@onet.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:leioiu$j3q$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

O kurcze! powinno być UL1321N. Przepraszam. Ja to nawet nie pamiętam, jak odbierał w Poznaniu, ale chyba dobrze, bo wspomnienia są miłe. S.

Reply to
Sylwester Łazar