Mikrokontrolery, transmisja radiowa... pomocy :)

Czesc, Pisze po raz pierwszy na te grupe, dlatego jesli w jakis sposob naruse niniejszym jej regulamin, prosze odeslac mnie w odpowiednie miejsce :)

A wiec sprawa jest taka: mam okolo miesiaca na zrealizowanie zadania polegajacego na stworzeniu systemu realizujacego radiowa transmije danych. Ma to polegac na tym, ze na wejsciu mam jakies sygnaly analogowe, ktore musza zostac przeslane do odbiornika. Mam wybrac i oprogramowac urzadzenie, ktore bedzie to realizowac. Zasugerowano mi, abym uzyl mikrokontrolera ADuC8xx (i tu juz pojawia sie pytanie - do czego sluzy ten uklad? wiem, ze ma jakies wejscia analogowe, ale co dalej?). Innym pomyslem bylo skorzystanie z ukladu

Niestety jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Poradzcie prosze, jak najszybciej i najmniej bolesnie sie przez to przebic? Bylbym wdzieczny za jakiegos tutoriala (jesli taki istnieje) przedstawiajacy w przystepny sposob przykladowy system transmisji. Inna sprawa - jaki uklad najlatwiej zrozumiec i oprogramowac (orpogramowac przesylanie sygnalow analogowych droga radiowa)? Byloby tez super, gdybyscie podali mi jakies zrodlo informacji teoretycznej (czyli np. co to jest modulacja, jej rodzaje, skladowe sygnalu itd.)

Jest to dla mnie sprawa wyjatkowo wazna, dlatego prosze o pomoc i wyrozumialosc jednoczesnie.

Pozdrawiam, wdr

Reply to
wdr

Na tym poziomie wiedzy nie starczy.

A wiesz ze musisz skorzystac z obu ? Lub dwoch innych podobnych.

Krzysztof napisał(a):

Może być też PIC 12F671 czy jakoś tak podobnie. Na darmowej internetowej wersji picbasic skompilujesz program do przetwarzania analogu na sygnał NRZ i puscisz go modułem na 433MHz w siec. Po drugiej stronie podobnie tylko odwrotnie. Możesz nawet wykorzystać kilka liter i użyć transmisje rs232.

zrobiłem taka radiolinie kiedyś i działa do dzis :)

Reply to
Piotr [PKi

Filip Gdynia napisał(a):

Ok, dzieki, a moglbys jeszcze podeslac jakies linki do rzeczy o ktorych mowisz? Bylbym bardzio wdzieczny. A co sadzisz o tym CC2430?

Pozdrawiam, wdr

Reply to
wdr

CC2430 jest to micro i RF w jednym. Kupujesz chip i ladujesz ich sw do ZigBee. Laczysz to z wlasna aplikacja. Posiada AD i kupe innych dobroci.

Reply to
Slavek