MC10198

użytkownik Tornad napisał:

10tys kosztuje jeden obiektyw.

Zaraz chwila? W nocie aplikacyjnej mc10198 widnieje Min Trigger Pulse Width 2ns, Min Timing Pulse Width 10ns i jakoś 100MHz nie chce mi wyjść? A gdzie wyprowadzenia, gdzie sterowanie?

Masz budżet Bila?

Biali ludzie zasiedlają jerzyki albo wstawiają siatkę w okna, ew. jakaś chemia do kontaktu i odparowywanie czegoś tam.

Ochujałeś? Od ostatniego tematu minął rok, w tym czasie znalazłeś kandydata na jeden podzespół z całości, wróżę: całość zajmie ci pow. 150 lat czyli nigdy. Zejdź na ziemie. To urządzenie robił sztab ludzi sponsorowany przez microsoft.

Reply to
szklanynocnik

A mogłby tę kasę przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego.

Reply to
Marek

No tak. Tylko jak namówisz komara, żeby latał z GPS?

Piotrek

Reply to
Piotrek

W dniu 12-09-2015 o 09:54, J.F. pisze:

Pooglądałem sobie żarówki dokładniej. Mam 8W w dużej bańce i 4W tzw. świeczkę. W obu od góry widać jakąś elektronikę, tylko w tej dużej bańce lepiej - układ SMD SO8 (oznaczeń nie widać, chyba zeszlifowane specjalnie) i inne elementy. Szkło zniekształca obraz, to sobie wiele nie pooglądam. Zakres napięć pracy podany na dużej żarówce to 85 - 265V. Ciekawe że nie widzę teraz takich żarówek o mocy 8W. Tak więc siedzi tam coś więcej niż kondensator. Zrobiłem fotki z tego co się dało zrobić - szkło robi swoje. Jedna fotka ogólna i zdjęcie ze scalaczkiem. Reszta zdjęć niewyraźna wychodzi.

szod

Dobre pytanie, widze, ze zaczailes osso chodzi. Moj generatorek krotkich impulsow bedzie dzialal jak prosty radar. Oto zasada dzialania: Dany generator sieje krotkimi impulsami swietlnymi. Impuls odbija sie od komarzego lba czy tez blyszczacych skrzydel i wraca do miejsca, z ktorego zostal wyslany. Zegar mierzy czas lotu promienia swietlnego tam i z powrotem. Wynik dzieli na pol i mnozy przez predkosc swiatla c w powietrzu lub w prozni. I te dane przesyla do mozgu ukladu, ktorym bedzie zmodyfikowany genetycznie odbiornik GPS. Trzy komplety takich danych pozwola na dokladne, z dokladnoscia milimetrowa, ustalanie aktualnych wspolrzednych miejsca komara w trojwymiarowym inercjalnym ukladzie odniesienia sypialni. Czwarty komplet dla kontroli, takie wewnetrzne UB i ew. reprezentowanie czwartego wymiaru, tzw. czasoprzestrzeni. Na podobnej zasadzie dzialaja laserowe dystance-metry, one mierza odleglosci z dokladnoscia do +-1 milimetra.

Poprawki na Einsteinowska dylatacje czasu oraz kontrakcje Lorentza tudziez relatywistyczny przyrost komarzej masy Szwarcchilda, beda oczywiscie uwzglednione zatem urzadzenie nie bedzie lamac postulatow tej najgienialniejszej w dziejach nauki teorii, lecz wrecz jej poprawnosc polityczna w pelni potwierdzac. Dlatego licze na granty.

Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

W dniu 2015-09-11 o 20:57, Tornad pisze:

Uważasz, że 3m fala pozwoli zlokalizować komara w pokoju?

I że cała energia lasera zatrzyma sie w komarze i nie popali scian?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2015-09-12 o 15:27, Marek pisze:

To trochę poniżej pasa.

Reply to
Jawi

Jawi napisał/a:

:) Mnie urzekło przetrojenie gps na 100MHz :)

Reply to
Michał Czarkowski

Michał Czarkowski napisał/a:

Oczywiście miało być przestrojenie.

Reply to
Michał Czarkowski

użytkownik Michał Czarkowski napisał:

Tez miałem cichą nadzieje na wolniejsze drukowanie, znaczy chciałem zmniejszyć ilość stron na minutę z drukarki, zamieniłem rezonator 40M na 20M czy coś podobnego i drukowało:)

Dane były mielone dłużej, jakaś kompresja do RAMu pewnie, ale kartki wychodziły tak samo jak poprzednio:) Wiec operacja udała się połowicznie.

Reply to
szklanynocnik

snipped-for-privacy@gmail.com napisał/a:

Czy pomyślałeś o równoczesnej wymianie silników na takie z mniejszą ilością obrotów na minutę? :) Zawsze to sukces większy niż połowiczny. :)

p.s. naturalnie chodziło mi wcześniej o przestrojenie; zwykła literówka.

Reply to
Michał Czarkowski

W dniu 13-09-2015 o 18:27, Michał Czarkowski pisze:

Druk by mu się rozjechał :P

Reply to
szod

Użytkownik szod napisał:

O ile sprzęt nie zasygnalizowałby wcześniej błędu. Właśnie sprawdziłem. Żartuję, nie sprawdziłem. :) Właśnie chodzi tu o żarty, a Ty tak na serio i nic a nic np. o grantach. :) W moim wątku wątku Tornada :) zaczęliśmy żartować, co prawda to nie grantowy kaliber ale jednak. Chyba pójdę sobie wpisać udział w tym wątku do cv, a potem przetaktuję sobie coś, żeby zapamiętać, że słowo przestrojenie w innej lidze czasem ma szersze znaczenie :) Zdrówka wszystkim życzę laserowo.

p.s. Ponoć fala elektromagnetyczna w falowodzie jest szybsza niż światło w światłowodzie :P

Reply to
Michał Czarkowski

Ten zmodyfikowany genetycznie odbiornik GPS też robi wrażenie.

Reply to
Marek

Hej,

problem interesuje mnie "akademicko". Czytałem o takim rozwiązaniu i chciałem zobaczyć na własne oczy. Oscyloskopem 100MHz może zobaczysz wynik (błyśnięcie LEDa), ale nie wiesz co tam właściwie wchodzi i wychodzi. Jak będziesz miał pecha, to nic nie zobaczysz, bo wyzwalanie nie zaskoczy przy za krótkim impulsie. Komega z pracy ma 500MHz oscara w domu, będzie jak spróbować, bo jego to też interesuje. Gdzie mieszkasz teraz? Bo ja co prawda mieszkam w kraju, ale chyba innym niż ty, jak widać po adresie ;-). Ale działalność gospodarczą mam, EU też mamy, więc jest ok :-). Jakie LEDy chcesz użyć? W razie co pisz na <moje imię> <kropka> krzok@hu-berlin :kropka: de

Waldek

Reply to
Waldemar

Am 11.09.2015 um 15:28 schrieb snipped-for-privacy@gmail.com:

Chcę sprawdzić, czy się tak da. Też potrzebuję generatora krótkich impulsów do projektu na uczelni ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 13-09-2015 o 23:14, Michał Czarkowski pisze:

Pomyliłeś mnie z platformowym głupkiem, to on granty rozdaje :P

Reply to
szod

Dobrze prawisz. Do zauwazenia jednego krociutkiego impulsu potrzebny jest odpowiednio wypasiony sprzet. Dobrze tez pisze JM, On zaklada, ze wyzwalanie moze byc zewnetrzne zatem powtarzalne i wtedy wiekszosc problemow odpada. Docelowo "moj" genetrator bedzie pracowal w zamknietej petli i wtedy przebiegi chyba dadza sie ogladnac na zwyklym oscyloskopie. Wracam do rozumu, czytaj Kraju jutro; wczoraj kupilem bilety. Nie wiem jak dlugo potrwa podlaczenie do internetu ale zaraz skontaktuje sie z Toba. Mieszkam w Krakowie. Napisz gdzie mieszkasz i jesli niedaleko to chetnie sie z Toba spotkam w celu omowienia szczegolow. Lub zapraszam do siebie. Moj telefon stacjonarny w Krakowie (012) 6377861 Pzdr T.

Reply to
tadeuszwajda

Am 14.09.2015 um 16:57 schrieb snipped-for-privacy@hotmail.com:

Jak w moim adresie emailowym, mieszkam w Berlinie, ale bywam w Opolu. Do Krakowa mam kawałek :-) Zobaczymy. Najpierw dojdą moje czipy, potem coś zmajstruję i, incz Allah, może coś z tego wyjdzie. Potem możemy pogadać, bo jak na razie to się nie wybieram w tamte strony. Znaczy może będę w Opolu za 2 tygodnie, ale mam już napięty kalendarz.

Waldek

Reply to
Waldemar