MC10198

Logolnie jest to generator krotkich impulsow, wyzwaLany. Czy ktos sie tym bawil? Dla mnie niezbyt zrozumiale jest nawet jego zasilanie. Ponadto producent zaleca aby go nie stosowac w nowych projektach. Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac? Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I wyzwalac je jeszcze krotszymi. Czy ktos moglby mi w tym pomoc? Pzdr. Tornad

Reply to
Tornad

Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

To smierdzi ECL. O tym jak widac swiat juz prawie zapomnial.

Zastepczy tez bedzie ECL, a raczej tego nie chcesz.

To układ cyfrowy ze zmodyfikowanej rodziny ECL.

napięciem -5.2V (minus 5.2V). Ostatni raz stosowałem te układy w 1983 roku. Zabytek.

Trudne do stosowania i trzeba mieć bardzo dobry powód aby decydować się na tę technologię. K.

Reply to
John Smith

Dzieki za zainteresowanie i informacje. Szukam Goscia, ktory albo zaprojektowalby mi taki ukladzik albo rowniez wykona prototyp. Nie mam zadnych wymagan odnosnie uzytych elementow czy technologii. Uklad powinien byc geometrycznie maly, stabilny i co najwazniejsze - szybki. Dlugosc impulsu jak najmniejsza, czas miedzy impulsami rowniez, rzedu nanosekund. Korzystny bylby oczywiscie maly pobor mocy.

Ten MA10198 "wymyslilem" czyli wyszukalem sam i bardzo tanio kilka sztuk kupilem. On umozliwia uzyskanie bodajze 3 ns impulsow. To jedyny powod aby je ew. uzyc. Uklad ma zapalac na te kilka nanosekund diode swiecaca.

Czestotliwosc wyzwalania tego uniwibratora bedzie zmienna. Od kilku milisekund do kilku nanosekund. Przewidywana maksymalna czestotliwosc wyzwalania bedzie rzedu 80 - 100 MHz.

Inne szczegoly do omowienia z ew. Konstruktorem.

Nie wiem czy tu na forum mozna nawiazywac kontakty konczace sie forma zlecenia ale tak ten moj post nalezy traktowac.

Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

W dniu 2015-09-09 o 15:39, Tornad pisze:

Tranzystor lawinowy:

Strona 21

Obejrzyj też:

Appendix D.

Możesz też to:

Pozdrawiam, P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 09.09.2015 o 16:54, J.F. pisze:

A LVPECL to co? Ciężkie gigabity na sekundę można tym przepychać.

Reply to
Jakub Rakus

W dniu 2015-09-09 o 20:28, snipped-for-privacy@hotmail.com pisze:

o jakies przybliżenie ilościowe pojęcia "mały" można poprosić?

a.

Reply to
Artur Miller

Przypuszczam, że w ogóle nie przemyślałeś problematyki projektu. Dioda nie zaświeci po potraktowaniu jej prądem kilku mA przez czas 3ns. W diodę trzeba wstrzyknąć ładunek, dopiero zamieni się on na akcję laserową. Nie mam praktycznego doświadczenia w takich projektach, ale zgaduję, że będzie potrzebny prąd rzędu dziesiątek amper w czasie tych 3 ns. Przy wyzwalaniu co 10ns i czasie 3ns robi się 30% wypełnienia, na diodzie wydzieli się stosowna moc i ładnie nam ona odparuje z układu. Coś nie tak z założeniami do projektu. K.

Reply to
John Smith

W dniu 2015-09-09 o 15:39, Tornad pisze:

się przyda

Reply to
Jawi

Zaswieci. Skuckalem kiedyc uklad swiecacy, sterowany jakims TTL; przy czestotliwosci okolo 40 MHz dioda spoko sie zaswiecala i gasla. One sa praktycznie bezwladne.

Wydaje mi sie, ze winien temu mogl tzw. driver ograniczajacy prad. Ja podlaczalem LEDa bezposrednio. Prad nie byl wiekszy od okolo 20 mA. Dioda zachowuje sie inaczej niz zarowka, ona do pewnego napiecia rzedu 2 V nie swieci a po przekroczeniu progu, okolo 2.2 V zapala sie bezzwloczie. Driver jest potrzebny tylko do ograniczenia tego pradu. Jego brak spowoduje lawinowe narastanie pradu wskutek podwyzszania sie temperatury zlacza, takie dodatnie sprzezenie zwrotne, ktore powoduje "spalenie" sie diody.

Byc moze masz racje. Wtedy spoko mozemy nieco wydluzyc czasy impulsu aby to zgadywane przez Ciebie zjawisko dlugotrwalego ladowania diod - ominac. Oczywiscie beda problemy z chlodzeniem, zwlaszcza, ze planuje robic pomiary dlugotrwale, rzedu godzin. Mysle, ze odpowiednio wypasione radiatory problem ten zminimalizuja. Jesli bedzie to mialo znaczacy wplyw na destabilnosc ukladu, zainstaluje stabilizacje temperatury np za pomoca ogniwa Peltiera. Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

On Wednesday, September 9, 2015 at 3:44:42 PM UTC-4, Artur Miller wrote: Uklad

Dzieki za zainteresowanie. Maly to taki okolo 6 cm dlugosci i okolo 2-3 cm srednicy:) W kazdym razie nie powinien byc wiekszy od np. leserowego odleglosciomierza czy telefonu komorkowego. Odnosnie poboru mocy marzy mi sie przyrzad, ktory na bateryjce powiedzmy 9 V popracuje ze 3 godziny. Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

No to "po zawodach", sam MC10198 pobiera 80mA (właściwości ECL). A gdzie jeszcze zasilanie wyzwalania i diody? Bateryjka 9V nie da rady. K.

Reply to
John Smith

W dniu środa, 9 września 2015 13:53:15 UTC-7 użytkownik snipped-for-privacy@hotmail.com napisał:

Jak widzisz migajaca 40 MHz diode swiecaca, to boje sie spytac, jak dla Ciebie wyglada obraz dawany przez multipleksowane wyswietlacze siedmiosegmentowe;)

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka

A dwie polaczone rownolegle? Malo, to trudno kupie cztery. A w ogole to milo sie z Toba gawedzi szczegolnie gdy wciskasz ludziom urojenia o koniecznosci wielo amperowego zasilania zwyklej diodki o mocy az 1 mW. Dziwie sie rowniez, ze jeszcze nie zappytales a po co mi to? Tornad

Reply to
tadeuszwajda

W dniu środa, 9 września 2015 17:12:33 UTC-7 użytkownik snipped-for-privacy@hotmail.com napisał:

PS, mozesz kupic gotowca:

kropelka

Niepomiernie sie ciesze i jestem zaszczycony tym, ze taki specjalista jak JF dolaczyl do grupy dyskutantow. Jestes niemalze wszechstronnie wyedukowany.

Jak tu juz komus napisalem nie mam zadnych specyficznych wymagan. Pecunia non olet - powiadali starozytni Gorale. Niech sobie smierdzi nawet stechlizna byleby dawal sie latwo wyzwolic rownie krotkim impulsem dodatnim czy ujemnym. A ta zaraza wymaga dosc specyficnych jego parametrow. Stad wynika glowna trudnosc w aplikacji. Na pewno istnieja nowsze uklady, ktorych nie znam. Tusze, ze moze ktos sie generacja bardzo krotkich, pojedynczych impulsow zajmowal i cos wartosciowego doradzi. Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

Zagladnalem, poczytalem i zwatpilem. To jest firma medyczna. Czy wiesz jakie oni maja ceny? Za moj kilkusetdolarowy budzet moge sobie u nich kupic jakis kabelek czy wtyczke.

Bardzo dziekuje za wyszukanie, ale nie skorzystam. Podobno Polak potrafi. Skoro Fajfekloki potrafili wygnerowac pikosekundowe impulsy swietlne to my nanosekundowych nie?

Moje ustrojstwo nie wymaga tak wyzylowanych parametrow. I zloconych obudow laserkow. I musi sie zmiescic w obudowie 2 pudelek zapalek i kwocie okolo 2 tys. zlotych.

Mam nadzieje ze wsrod niewatpliwie zdolnych elektronikow polskich znajdzie sie Ktos, kto mi to "skucka". Owszem sa firmy zajmujace sie projektowaniem urzadzen wg wymagan klienta. Napisalem do jednej, bodajze w Canadzie. Odpisali, ze na dzien dobry musze wplacic "only" 1.5 tysiaca dolarow. Wtedy dopiero zapoznaja sie z projektem i okresla jego cene. Tez nie skorzystalem. Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

On Wednesday, September 9, 2015 at 4:34:45 PM UTC-4, Jawi wrote: Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I wyzwalac je jeszcze krotszymi.

Owszem przyda sie. Tyle, ze praktycznie to ten ECL tu trzeba sobie skuckac samemu. Nie zdazylem zapoznac sie szczegolowo ale te schematy sa bardzo "nadziejne".

Dzieki. Pzdr Tornad

Reply to
tadeuszwajda

Nie o to chodzi - jak zaczniesz szukac zastepnika do MC10198, to o ile ktokolwiek jeszcze cos takiego robi, to nadal to bedzie ECL, ze wszystkimi konsekwencjami. Tak, jakbys szukal zastepnika do 7400.

Dobrze napisales - szukasz generatora impulsow nanosekundowych, tu nie pomoge, bo nie znam. W CERN takich specjalistow maja - moze sie ktos objawi.

W dniu 2015-09-09 o 22:00, John Smith pisze:

Tu masz schemat sterowania diody laserowej nanosekundowymi impulsami:

Strona 5.

Pozdrawiam, P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl