Magnetron mikrofalówkowy

W pewnej mikrofalówce (awaria to brak grzania mikrofalowego) jest magnetron M24FB-610A Galanz. Napięcie żarzenia 3,3V, prąd 10 A. No to spodziewałbym się ok. 0,3 oma na gorąco i nie mniej niż 0,1 oma na zimno. A kiedy mierzę podłym dosyć multimetrem o najniższym zakresie 200 omów i 4 cyfrach to nie stwierdzam tam ani nawet 0,1 oma. Zna ktoś te sprawy na tyle by powiedzieć czy to żarzenie jest OK czy jakieś dziwne zwarcie je dopadło?

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Mon, 27 Aug 2018 18:07:25 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Zwykla zarowka ma wzrost rezystancji ~10x, ale lampy chlodniejsze, to moze byc np tylko 5x ... i juz wypadasz ponizej rozdzelczosci miernika. Ale taki miernik to na samych kabelkach ma z 0.2 om, wiec dziwne ze u Ciebie zero.

Podlaczyc i pomacac po pewnym czasie co jest cieple - magnetron czy trafo.

Tylko uwaga - to trafo wysokiego napiecia... macac po wylaczeniu.

Dnia Mon, 27 Aug 2018 20:07:21 +0200, J.F. napisał(a):

Spoko, dopuściłem taką możliwość :)

Zwarcie kabelków pokazuje 0,8 oma. No więc, przy pewnej cierpliwości te

0,1 powinienem wychwycić. Mniej już nie.

A w ogóle to się okazało że bezpiecznik w zasilaniu magnetronu spalony. Wymieniony na inny też ulega spaleniu. Dioda zwarcia nie ma, kondensator też, więc zakładam że zwiera magnetron. Mikrofalówka do kasacji bo za drogo.

Reply to
Jacek Maciejewski

Hmm, ten sam magnetron w różnych cenach do różnych mikrofalówek ?

a Chińczyk i tak przebije :)

Roman Rogóż

W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 07:07:32 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:

A najtańsze mikrofalówki od 200zł nówki nieśmigane

Reply to
Kris

Nie wiedziałem że tak cenną część ze złomu wyciągnąłem (choć innej firmy) :) Leży i nie mam dla niego zastosowania. Rozebrać szkoda (do tego jest pewne ryzyko związane z tlenkiem berylu w izolatorze), podłączyć strach (a części mam -- dioda jest, kondensator jest, trafo z innej mikrofalówki też jest), więc tak sobie leży i czeka sam nie wiem na co.

Reply to
Queequeg

Gdyby było wyższe napięcie to powiedziałbym -- podłącz niższe, obserwuj prąd... ale mało kto ma zasilacz, który da np. 1.5 V z ograniczeniem do

10 A (żeby móc obserwować, powinno być wtedy 4.5 A)...

Możesz spróbować podłączyć do trafo samo żarzenie, resztę odłączyć. Nieobciążone trafo nie powinno się przebić.

Reply to
Queequeg

Dnia Tue, 28 Aug 2018 10:41:53 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

Już co prawda pozamiatane ale porada mało trafna zważywszy że katoda jest na potencjale jakieś -4kV wzgledem masy :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Ale mówię o samym żarzeniu, bez podłączania HV :)

Reply to
Queequeg