Lutownica dla poczštkujšcego

Jak? polecili by?cie lutownice poczotkujacemu elektronikowi amatorowi, najlepiej zeby byla dostepna w sklepie internetowym i zalezalo by mi zeby miala groty ktore nie so robione z drutu(nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Na co powinienem zwrocic uwage kupujac taka lutownice? Jak sie nazywa takie ustrojstwo do wyciagania cyny z plytek, tak aby mozna bylo wyjac jakis uklad.

Reply to
Sulsa

Sulsa napisał(a):

Ustrojstwo nazywa się odsysacz do cyny. Lutownicę mogę ci polecić np. taką:

- pozytywne komentarze otrzymała od paru bywalców tej grupy...

Reply to
Danny

Danny snipped-for-privacy@interia.pl wrote in news:42b47bc3$ snipped-for-privacy@news.vogel.pl:

wyglada niezle, jeszcze nie wiem po co w takiej lutownicy sa dwie pozycje pracy 30W i 130W, czy to ma jakies znaczenie- domyslam sie ze zmienia to temperature grota, ale nie wiem po co jest to stosowane w praktyce.

Reply to
Sulsa

Użytkownik "Sulsa" snipped-for-privacy@none.none napisał w wiadomości news:Xns9679EB287CDF4nonenonenone@193.42.231.152

Marek Dzwonnik

Sulsa snipped-for-privacy@none.none wrote in news:Xns9679DC98BBB86nonenonenone@193.42.231.152:

mam jeszcze pytanie czym rozni sie lutownica oporowa od tradycyjnej?

Reply to
Sulsa

No chyba oporowa to właśnie tradycyjna.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Niech zgadnę... Odnośnik do mojego posta? Nie zgadłem :-(

Ale uzupełnię Twoja odpowiedź - pozycja 130W służy do szybkiego wykańczania grzałki.

A nie taka grzana w palenisku ? :-)

Sa jeszcze takie "lutownice":

:-)

Nie - tradycyjna to rozgrzewana na węglu drzewnym lub podobnie ;))

Reply to
Jd.

Tak, albo drewienkiem trzeba trzeć.

Z archeo jesteście? ;)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

A co to tradycyjna? :) Czyżby tradycja już przeszła z oporowych na transformatorowe? (No chyba, że tradycyjna to miedziany klocek na stalowym drucie :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Mialem taka, nie twierdze ze ja uzywalem....

Reply to
Tom