Lutownica dla poczatkujacego

Czy taka lutownica bedzie dobra na poczatek poznawania elektroni podczas skladania prostych kitow ?

Enigma

Zdajesz sobie sprawę z tego, że ona jest zasilana z 12V?

Do lutowania elementów w montażu przewlekanym (podejrzewam że od tego będziesz zaczynał) trochę za mała, a do SMD lepiej kupić coś porządniejszego - czyli IMHO nie warto.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

A co poelcacie do 40 zl ? wiecie chodzi mi o luty takie na plytkach z diodami itp :P

Reply to
Enigma

No jeszcze nic nielutuje bo niemam czym :P no mowie ze chce na poczatek jakies proste kity dla hobbystow skladac

Reply to
Enigma

Według mnie to szajs , ja bym kupił transformatora pistoletowego. Chyba że jakieś drobne elementy typu smd lutujesz :)

Reply to
Piotr Chmiel

A co jak się trafi płytka bez diod ?

aż mi się przypomniał polski film "Że życie ma sens" w którym to chłopaki biegali z diodami na jajach :P

Reply to
Piotr Chmiel

Jeśli do takich zastosowań to zwykła lutownica kolbowa o mocy 15-25W którą bez problemu kupisz w sklepie z narzędziami albo jakimś Nomi czy Obi nawet za połowę tej ceny. Transformatorowa też by się nadała ale nie polecam, kolbą nauczysz się precyzyjniej i estetyczniej lutować. Aha - przy kupnie zwróć uwagę na napięcie zasilania (często zdarzają się na 24 albo 12V, a wtedy musiałbyś mieć odpowiedni transformator lub zasilacz).

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

A to moze byc wtedy taki zwykly regulowany zasilacz za 10 zl ?

Reply to
Enigma

To były diody prostownicze czy elektroluminoscencyjne (No nie widziałem!

- Oczywiście chodzi o aspekty techniczne!)?

Reply to
satel

Musi mieć odpowiednią wydajność prądową a za 10 zł raczej takiego nie kupisz. Lepiej weź od razu lutownicę na 220V.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

[..] Wiemy, wiemy. Tyle że jak pytający ma lutować płytki z diodami :-) to transformatorówką od biedy też to zrobi. A że kolbowa jest pod każdym względem lepsza to w zupełności się zgadzam.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr