[lot] suwmiaraka

W dniu piątek, 20 maja 2016 15:47:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Kanadyjce tez tak w sklepach maja. Jedne owoce maja podana cene za kilo, inne za funt.

:)

Reply to
sczygiel

Mylisz się. Sprawdź, ile waży kulka ołowiu o średnicy 18.5mm i pomnóż x12. To, że zazwyczaj ten kaliber występuje w broni śrutowej ma się nijak do tego, że jest określony jako wagomiar. Poczytaj:

przy okazji:

113g [...]

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid... Hello J.F.,

A cos mi nie pasowalo, tylko z lenistwa nie chcialo mi sie przeliczyc. A pamietalem, ze w srucie maja jakos podobnie ... teraz sam juz nie wiem, skad im sie te numerki wziely

Choc tu calowe srednice wygladaja okraglo ...

W tym samym sklepie??? Czy w innej prowincji?

Reply to
Pszemol

Dnia Fri, 20 May 2016 23:41:19 -0500, Pszemol napisał(a):

W tym samym sklepie na jednej polce - tzn pisze o Anglii kilkanascie lat temu.

W dniu sobota, 21 maja 2016 06:43:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

W tym samym sklepie czsem na tej samej półce.

Choc zazwyczaj owoce w funtach, mięso w kilogramach.

Ale czasem to mylące jak człowiek nienawykniety.

No i ceny bez podatku, trzeba przy ocenie dodawać te 13%.

Reply to
sczygiel

W dniu sobota, 21 maja 2016 15:30:30 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

W manitobie tak mają. Na cenówkach podają ceny w przeliczeniu na funty ale mniejszymi czasem podają tez w kg lub sztukach.

Reply to
sczygiel

W dniu sobota, 21 maja 2016 06:43:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

zresztą:

i na deser:
benzyna tańsza niż woda w butelkach :)

Reply to
sczygiel

Widać mają dużo gości z południa (USA) to im idą na rękę i na funty przeliczają :-)

Swoją drogą co tam ciekawego w Manitoba robisz? Nie daleko mam tam z Chicago... A byłeś wyżej na mapie, Nunavut?

Reply to
Pszemol

Aż 13%??? W Albercie mają tylko 5% :-)

Reply to
Pszemol

:-)

Bo płacisz głównie za butelkę i butelkowanie :-)

Reply to
Pszemol

W dniu sobota, 21 maja 2016 23:53:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Teraz nic, bylem tam jakis czas temu. Moze kiedys znowu pojade. Miejsce fajne ale niezbyt "wystrzałowe". Takie akurat aby sobie spokojnie żyć jak sie prace ma.

Wyżej nie byłem, ale jak będę to pojadę.

Zresztą starczyło mi uczciwe -25 w środku dnia w styczniu. Dawno sie nie czułem tak jak w zimie w dzieciństwie :)

Reply to
sczygiel

W dniu niedziela, 22 maja 2016 00:16:43 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

No w sumie 13. Bo OIDP 7% federalny i 6% prowincjonalny. czy jakoś tak. W sumie 13%.

Reply to
sczygiel

Nie lubią CGS, bo jest bałagan z j.e.s. vs. j.e.m.. Lubią układ bezwymiarowy. Stałe znika się przez h = c = pi = 1.

No i oczywiście długość fali w cm^-1, energia w V ew. kelwinach, lepkość w pauzach i kiury.

Do tego jeszcze różne kilo: raz 1024, raz 1000.

Reply to
slawek

A w stolicznym miescie byłeś czy gdzies na zadupiu Manitoba?

Mnie strasznie korci pozwiedzac więcej Kanady.

He he - styczen w Kanadzie :-)

Fajne... Przerabiam to co roku na nartach - nie jest zle jak sie energicznie ruszasz :-)

Reply to
Pszemol

Ktoregos z nich musza w Albercie nie dokladac bo tylko jest 5% narzutu. Fajnie - jeszcze jeden powod aby tam na narty jezdzic a nie do Kolorado :-)

Reply to
Pszemol

W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 22:04:24 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Głównie w Winnipeg. Ale jakieś wioski dookoła żeśmy też pooglądali.

Ja w ramach luzów czytam Wiesława Wernica. Takie zwiedzanie na sucho.

no. no i dobra kurtka to podstawa. Pod koniec zimy maja fajne wyprzedaże. Kurtke za 500$ kupilem za 120$. Ładna, czerwona :)

Reply to
sczygiel