[laptop] zamienic swietlowke LEDami!

Czy nie ma gdzies moze jakichs gotowych modulow? LEDy beda zrec o niebo mniej pradu.

Reply to
physical

physical pisze:

Nie będą.

Reply to
Mario

Sa już takie, które żrą mniej, ale:

  1. W warunkach amatorskich ciężko będzie zrównoważyć biel.
  2. Podświetlenie LED na razie wymaga więcej miejsca niż jest w pokrywie laptopa.
  3. Będzie to kosztowało majątek.

RoMan Mandziejewicz napisal(a):

No ale sa laptopy z podswietleniem LED i one znacznie dluzej dzialaja na baterii.

Reply to
Marcin E. Hamerla

RoMan Mandziejewicz pisze:

Chodzi o to że temperatura barwowa LEDa będzie inna niż lampy CFL ?

Ile mniej więcej mocy może pobierać lampa CFL w laptopie ?

Reply to
Shooter

Jasne, tylko są wyprodukowane już w taki sposób, który specyfikę takiego podświetlenia uwzględnia. Poczynając od optyki pod matrycą. Tu pada pytanie o przeróbkę podświetlenia CCFL na LED - absurd techniczny.

W laptopach, które zdarzyło mi się naprawiać z reguły pobór mocy przez moduł inwerter + CCFL nie przekraczał 8 W przy maksymalnej jasności.

Reply to
Krenauer

A ja sie zastanawiam czy biale LED maja sens w laptopach. Przeciez tam potrzebne sa diody RGB z dlugoscia fali dopasowana do matrycy - nie chce mi sie mierzyc dlugosci fali wychodzacej z monitora LCD, ale napewno sa przerwy w widmie. Jedyny problem to dokladne zmiksowanie 3 kolorow. Plusem za to moze byc dosc dobra kontrola balansu bieli.

Reply to
Jerry1111

physical snipped-for-privacy@bleble.wp.pl> wrote in news:Xns9B6BBDC6E4976physical@213.180.128.149:

Tak przy okazji: czy te swietlowki w laptopach sie zuzywaja? Jesli nawet to przeciez tego nie zauwazymy gdyz dzieje sie to bardzo stopniowo... Czy np. po

2-3 latach uzywania laptopa jest sens wymienic na nowa? Czy zauwazymy wtedy wyrazna poprawe czy cos?
Reply to
physical

Mam dwa ok. 10-letnie laptopy (ten sam model). W jednym z nich zużycie świetlówki jest wyraźnie widoczne (w porównaniu do drugiego). 2-3 lata to raczej niewiele, chyba że laptop chodzi na okrągło...

Reply to
Artur Stachura

physical pisze:

marek

"Przemek" snipped-for-privacy@dixi.pl wrote in news:ghiuc5$tnk$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl:

Ale pytanie bylo o cos gotowego, zrobionego przemyslowo, o gotowe moduly. Nie taka reczna amatorska robote bo wtedy nie nalezy oczekiwac efektu docelowego...

Reply to
Amator

Należało by co najmniej lekko zmatowić czoła diod i wtedy mogło by być nieźle bo ta cała kaszanka z podświetleniem na ekranie jest spowodowana soczewkami ledów.

Reply to
Padre

zeby to bylo efektywne musialbys podswietlac LED'em o monochromatycznym widmie, np. niebieskim, a nastepnie zamiast filtrow w matrycy LCD uzywac luminoforow. zysk energetyczny bedzie niewielki, podejrzewam ze okolo 1/3 mocy sie oszczedzi (np. 3W na 10W w obecnej technologii)

Reply to
Piotr Curious Gluszenia Slawinski