Lampa oscyloskopowa B7S4 - pytanie

Witam, Czy ta lampa ma polaczona katode z zarzeniem?

Pozdrawiam, Rafal

Reply to
Rafal

Rafal pisze:

Proszę uprzejmie:

Masz blokadę na

GM

Reply to
Grzegorz Markowski

Witam Widzisz, ja przeszukiwalem google w tym temacie, spokojna glowa. Wszystko wskazuje na to, ze raczej nie powinna byc a moja lampa ma polaczenie z zarzeniem. Z jedna noga mam ok 4.5oma a z druga noga zarzenia mam ok. 5,5 oma. Teraz wlasnie nie wiem czy to moze byc problem niesprawnosci oscyloskopu czy tez sa jakies wersje, gdzie katoda jest podlaczona z zarzeniem. Rafal

Reply to
Rafal

Popatrz na schemat. Jesli obwod zarzenia jest izolowany, to polaczenie nie stanowi problemu.

Tak przy okazji... Gdzie mozna kupic taka lampe? Google znalazlo mi tylko jeda firma ale brak od niej odzewu. Rafal

Reply to
Rafal

Rafal pisze:

W samej lampie połączenia nie ma. Połączenie takie, może być realizowane poprzez uzwojenie wtórne transformatora żarzenia.

GM

Reply to
Grzegorz Markowski

Rafal pisze:

Na Allegro bywają:

pzdr mk

Reply to
mk

Niestety wlasnie widze, ze zarzenie rozni sie troche od schematu. Albo byly jakies troche inne wersje ST-315 (nie mowie tutaj o wersji II) albo ktos zmodyfikowal kiedys w nim zarzenie. Jeszcze nie rozgryzlem.

Rafal

Reply to
Rafal

Wlasnie firma odpisala: 180zl za sztuke. :O R.

Reply to
Rafal

Odetnij obwod zarzenia i podlacz prowizorycznie osobne trafo, albo nawet bateryjki. Przynajmniej bedzie wiadomo czy reszta dziala.

Witam, W zarzeniu lampy sa modyfikacje. Po blizszych ogledzinach okazalo sie ze na uzwojeniu zarzenia (nogi 10,11) nie ma napiecia. Naprawdopodobniej uzwojenie jest spalone/przerwane i ktos dokonal modyfikacji zasilania zarzenia lampy.

Teraz jest tak, ze z mostka prostowniczego jest pobierane napiecie -11V, ono idzie na lampe a z lampy przez szeregowo 4 diody prostownicze do masy.

Czyli: 11-3,2(diody)=7,8V na zarzeniu lampy.

Odpialem kabelki zasilajace zarnik i podpialem na zarzenie pakiet akku 9V z szeregowym R=4,7oma. Na katodzie pojawilo sie upragnione -320V a po chwili na ekranie piekna pozioma linia. :) Byla o wiele ciemniejsza niz normalnie. Sprawa zasilania zarzenia??

Nie sprawdzalem toru Y lecz na zmiane podstawy czasu plamka reagowala.

Mam wiec takie pytania: Tylko wymiana lampy czy jeszcze cos sprawdzic? Czy ciemniejsza linia wynika z zastosowanego zasilania zarzenia?

Pozdrawiam, Rafal

Reply to
Rafal

A nie masz danych do tej lampy ? Jakie jest nominalne napiecie zarzenia ? Albo popatrz w ciemnosci - katoda powinna byc pomaranczowa.

Ciemna linia moze tez zalezec od wyzwalania - tzn nie wyzwala, czeka dlugo.

Prawde mowiac mam. Plame dalem i nie zmierzylem. Rezystor dalem na oko tak aby katoda byla jasnopomaranczowa. Napiecie zarzenia ma standardowo 6,3V

Przyznam, ze to dla mnie chinszczyzna to co napisales.. :(

Rafal

Reply to
Rafal

Po wyswietleniu linii oscyloskop czeka na synchronizacje zeby wyswietlic nastepna.

No i jesli mamy ladny krotkookresowy przebieg to przerwy sa krotkie.

Jesli przebiegu nie ma zadnego, albo poza warunkiem synchronizacji, to oscyloskop nie wyzwala wcale, albo odczekuje pewien czas [HOLD OFF], i moze sie okazac ze przerwa jest wielokrornie dluzsza niz przebieg.

I linia jest ciemna, mimo ze jasna :-)

Dzisiaj zrobilem jeszce raz probe z zasilaniem akumulatorowym. Na zarzeniu mam w taki ukladzie ok. 7.5V.

Sprawdzilem tez zarowka 6V/0.1A uzwojenie zarzenia. Zarowka sie swieci choc nie jakos super jasno.

Oryginalny uklad zarzenia ktos odlaczyl i podlaczyl zarzenie do -12V z czego zdjal 3,2V czterema diodami prostowniczymi przed masa. Zarnik jest wiec prawie na potencjale masy co grubo przekracza parametry lampy.

Zrobilem test i podlaczylem oryginalny uklad zarzenia (oczywiscie caly czas katoda zwarta w lampie do zarnika). Lampa zaswiecila sie na ciemnopomaranczowo lecz linii na ekranie nie otrzymalem jak to bylo w przypadku zasilania akmulatorowego. Zarowka 6V podlaczona do ukladu zarzenia swieci sie slabiej niz po podlaczeniu jej do ukladu z akumulatorem.

Oryginalny uklad daje za male napiece? Zarnik moze byc tak wypalony, ze potrzebuje wyzszego napiecia aby uzyskac linie? Jakies inne pomysly?

Pozdrawiam, Rafal

Reply to
Rafal

Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:28:40 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja Rafal <trefl_nie_spamuj snipped-for-privacy@poczta.of.pl> nadała:

Jak lampa długo pracowała ze znacząco wyższym od znamionowego napięciem żarzenia, to katodę szlag trafił - przeżarzenia bardzo silnie zmniejsza jej żywotność. Na szczęście B7S4 to nie jest rzadkość i łatwo ja kupić.

Reply to
Tomasz Szcześniak