lampa błyskowa na białych LEDach

Witam, jestem na etapie wstepnego projektowania błyskowego oświetlacza na 2. superjasnych białych ledach. Idea jesta taka - każy błysk jest wyzwalany sygnałem triggerującym TTL z układu synchronizacji klatek kamery, czas błysku regulowany od powiedzmy

100us do 2ms, czas repetycji maksymalnie 2,2kHz (uzależniony od szybkości pracy kamery). Układ wyzwalanai to nie problem - 555 wystarczy, czasy trwania błysku nie muszą być jakieś superstabilne. Większy problem z zasilaniem LEDów, bo trzeba je sterować stałym prądem w impulsie - myślę o zwykłym zasilaczu + wydajne źródło prądowe na opampie i jakimś bipolarnym tranzystorze/tranzystorach - chcę uzyskać ok. 1A w impulsie z możliwością regulacji amplitudy prądu w impulsie (do zgrubnej) regulacji mocy świetlnej. Mam kilka pytań:
  1. Jak lepiej połączyć LEDY - w szereg czy równolegle (w szereg byłoby wygodniej...bo wystarczy zasilacz na 1A a nie na 2 :-)?
  2. Czy na białych LEDAch jest szansa na uzyskanie czasu "błysku" 100us albo mniej ? Pytam, bo nie wiem, jak długa jest "poświata" luminoforu po wyłączeniu leda. Chodzi o "sztuczne" zmniejszeznie czasu naświetlania klatki w tej kamerze aby "zamrozić" zjawiska szybsze niż jej maksymalna framerate...
  3. Może ktoś widział/ma jakiś schemat czegoś podobnego - byłoby pomocne... Pozdrwaim, wkwj
Reply to
wkwj