ładowanie akumulatora żelowego

Witam Mam akumulator żelowy 6v 12Ah. Jakim prądem ładuje sie taki wynalazek? Chciałbym go ładować prądem ok 3-4 A tak żeby w maks 4 godz sie naładował. Jakim napięciem? Mój pomysł na "ładowarkę" jest taki żeby regulować prąd przez reg. napięcia. Mam do dyspozycji 12V - Chciałbym go zbić do ok 6,5 -7,5 V i w ten sposób regulować prąd. Czy są jakieś przeciwskazania lub sugestie co i jak?

Reply to
pawelj

ehh za duży prąd, ładuje sie prądem C/20 czyli 0,6 A, napęcie po naładowaniu powinien miec ok 7,2 V . więc na początek musisz dac większe np ok 8 V a pozatym wydaje mi sie ze za duzo kombinujesz, poszukaj troche ..

Reply to
Konrad Rokicki

[...]

Straszne herezje opowiadasz.

[..]

ja ?? czy kolega ?? mogłybś sprecyzowac co sie nie zgadza ??

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik "Konrad Rokicki" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d60k6m$20sg$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Czyżby....? ;) coś niecoś o ładowaniu aku żelowych jest tutaj

ło tylko gogle uruchomić

Reply to
Artur Butryn

Za dużo tniesz!

Wszystko.

Nie wymusisz napięcia początku ładowania 8V żądając równocześnie prądu ładowania C/20.

Akumulatory żelowe można ładować prądem C/3 i jest to powszechnie stosowane w UPSach. Ba! Często pierwsza faza ładowania przebiega z prądem C/1 - zadaniem układu ładowania jest jak najszybsza gotowość do następnej przerwy w zasilaniu.

Ładowanie prądem C/3 jest całkowicie bezpieczne dla akumulatora.

Ładowanie prądem C/20 jest dobre(?) wtedy, gdy nie kontrolujesz końcowego napięcia ładowania. Ale ja w ogóle nie przyjmuję do wiadomości takiej możliwości.

oj .. chodziło mi o C/2 i mówiłem o optymalnych warunkach ładowania,

samochodowy akumulator po naładowaniu ( z tego co pamiętam) pownien miec ok

14,4 V, wiec ten akumulator powiniem mniec ok 7,2 V ..ale z tego co widze to powinno być troszke mniejsze ...
Reply to
Konrad Rokicki

oj .. zmyślasz nie potrafiąc się przyznać do błędu.

Powinno być większe. Ale najpierw poczytaj o pracy buforowej i cyklicznej.