komunikacja między modemem a PC

Witam!

Wykonałem urządzenie, które poprzez moduł radiowy CC1000PP wysyła dane odbierane z RS232. Wysyłane są wszystkie dane, które pojawią się na RS'ie. Podobnie dzieje się w drugą stronę, tzn. wszystkie dane z eteru wysyłane są na port RS.

Działa to całkiem dobrze.

Chciałbym jednak, żeby do protokołu dodać adresowanie, które kierowałoby dane do poszczególnego z urządzeń. Wówczas jednak zmienić musiałbym sposób interpretowania danych przychodzących na RS. Nie mógłbym już po prostu powtarzać tych danych w eterze, a to ze względu na to, że jakoś musiałbym podawać memu "modemowi" adres urządzenia (0-255), do którego wysyłam dane. Adres ten następnie "wkładany" byłby do ramki wysyłanej w eter. Tu dochodzi sprawa rozróżniania przez modem co jest adresem a co daną? Mógłbym wysyłać/odbierać dane do modemu w trybie ASCII ale to spowolni przesyłanie danych binarnych dwukrotnie. Może jest jakiś prosty protokół komunikacyjny pomiędzy modemem a urządzeniem (np. PC) ? Jak to jest robione w modemach?

Pozdrawiam

Reply to
Krzysztof

bad_skipper