Kierunek wiatru

Nie, maja szereg czujnikow w srodku.

i szukac enkoder magnetyczny absolutny

Na dobra sprawe wystarczylyby dwa czujniki analogowe.

No generalnie to mi sie wydaje ze od odcumowania do zacumowania urzadzenie i tak ma byc wlaczone :-)

Ja tam nie wiem. Jak na ten przykład chce opłynąć ziemie to pewnie musi oszczędzać prąd :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

Zgoda. To wiem. A taki na 5-6 (32, 64 pozycje) - byłby ok. Tylko, ze takich chyba nie produkują :( A mysz nie dość, że sprawdziłaby się to jeszcze jest tańsza - a tylko przy jakimś sztilu ;) trzeba resetować - ale prosto, programowo :)

eL'ahoj'eS

Reply to
Łukasz Sokół

Użytkownik J.F. napisał:

Na achtersztagu, to icki (nitki, nie żydki ;) ) się wiesza Przy kursach ostrych, łódka owszem płynie do przodu - na tej samej zasadzie, co profil skrzydła w samolocie się podnosi do góry będąc w ruchu.

:)

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół

Eureka!!! w końcu to mysz! i ma trzy przyciski ! I jeden lub kilka można zastąpić halotronem albo kontaktronem :)

niechechecheche :) to już prędzej dwa skrzyżowane jeden nad drugim... i

Jachty w przechyle czasami chodzą... a jak się ma jeszcze 7 os. załogi to przechyły mogą być permanentne...

:)

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół

jaki masz potencjometr? Bo te normalne, "kręcące się wkoło", to mają

350-355° ścieżki oporowej i dziurę tam, gdzie się zmienia biegunowość. Są też inne wersje takowych, z 4 przyłączami do ścieżki oporowej (tutaj faktycznie 360°) i slizgacz. Takowe bywają liniowe i z charakterystyką sinuso-/cosinuidalną. Te ostatnie są droższe, ale za to mają liniową zależność kąta od oporu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Na lodzi ustawic dziure w kierunku dziobu, raczej malo sie plywa tak ostro pod wiatr :)

Reply to
Robert Polkowski