Karta prototypowa do PC

Witam!

Kilka moich pytań dotyczy Waszych doswiadczeń w budowie kart prototypowych do PC. Kiedyś byłem autorem karty prototypowej opartej na ISA. Oprogra- mowanie działało w DOS, a karta była oparta o układ 8255. Było to jakieś 10 (jak ten czas leci!) lat temu. Niestety czasy się zmieniły. DOS'a wykorzytać teraz nie mogę (ma być NT/XP), a o układ 8255 też coraz ciężej.

Z tym NT/XP poradzić sobie można raczej tylko pisząc driver. Pewnie sobie poradzę, jednak nie chcę na nowo odkrywać ameryki, tym bardziej, że z MS-DrivrDevelopmentKit nie jestem za pan brat. Prawdopodobnie już ktoś zrobił jakąś dll'kę realizującą prosty zapis/odczyt 16-bit portu z przestrzeni I/O kart ISA (czyli domyślnie zakresu w okolicach 0x300). Czy ktoś ma jakieśnamiary na taki "uniwersalny" starownik?

Problemem jest też układ 8255 - ciężko go zdobyć. Czy istnieją jakieś zamienniki, które w rozsądnej cenie oferują podobną funkcjonalność i są obecnie łatwo dostępne?

Dużo czasu spędziłem też na poszukiwaniu rozwiązań opartych o PCI, ale zaskoczenie było ogromne, gdy zauważyłem, że prócz drogich, jak dla mnie, gotowych kart prototypowych (kontroler magistrali

  • pole lutownicze) nie żadnej konkretnej dokumentacji :-(( Czy ktoś z Was miał może okazję projektować kartę PCI? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazowki.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam!

Reply to
Piotr Pydych

Witam!

Wielkie dzieki za odpowiedz. Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek linki do takich rozwiazan z GAL'ami.

Co do PLX to... pierwszy raz o nich slysze :-) Ale ju? znalaz?em strone,

i uzupeniam braki.

Gdybys mial linki do jakichs rozwiazan na FPGA to tez chetnie.

Piszesz, ze mozna uzyc "Windrivera" - co to?

Pozdrowienia!

Reply to
Piotr Pydych

Nie jest to takie znowu skomplikowane. Wystarczy jeden układ FPGA i lektura dokumentacji standardu PCI. Aha - i jeszcze kilka miesięcy pracy. :)

Reply to
Adam Dybkowski

Problem (czyli koszt) jest w zrobieniu mostka PCI. Nie wiem - moze mozna jakies gotowce kupic? Kiedys czytalem ze PLX takie cos robi.

Sama lektura troche zajmie...

Ano mam gdzies mostek PCI w Quartusie :-) Ale nie mam czasu sie tym pobawic.

Reply to
jerry1111

Pewnie ze mozna.

Koszt co prawda zostaje - nie jest to tania rzecz. Ale mostki sa gotowe. Robi je np. AMCC. z takim sie zetknalem.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

jerry1111 napisal(a):

PLX to jedna firma. Jest jeszcze druga (a moze i wiecej teraz). Mozna ja znalezc guglajac comp.arch.fpga. Ale PLX ma chyba lepsza opinie.

Reply to
Marcin E. Hamerla

On Mon, 19 Jan 2004 06:29:56 +0100, Marcin E. Hamerla snipped-for-privacy@Xpro.Xonet.Xpl.remove_X> wrote: [.....]

Może masz na myśli QuickLogic? Robią dosyć ciekawe kostki z zaszytym na stałe mostkiem PCI i kawałkiem FPGA na aplikację użytkownika. Zdaje się że jeszcze jest z 1-2 innych producentów takich mostków ale w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć nazw.

Chociaż gdy jakiś czas temu przyglądałem się mostkom PCI to doszedłem do wniosku że w przypadku nowego urządzenia może być lepiej wziąć jakiś normalny FPGA i kupić/napisać własnoręcznie/wykorzystać darmowy core mostka PCI, a pozostałe miejsce przeznaczyć na aplikację. Zresztą AFAIK PLX reklamuje niektóre swoje kostki jako metodę na przeniesienie "legacy ISA applications" na PCI.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Sat, 17 Jan 2004 18:55:20 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Piotr Pydych <pydych_WYTNIJ snipped-for-privacy@polbox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ciezko ? Jakis czas temu widzialem go w ktoryms ze sklepow internetowych (Maritex ? Seguro ?) w wersji PLCC. 8255 to fajny scalaczek. Byloby glupio gdyby zniknal z rynku, ale jak na razie to raczej nietrudno go kupic. W D.C. przynajmniej.

Reply to
BLE_Maciek

Sun, 18 Jan 2004 00:55:44 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Greg" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Daaawaajjj !!!!!!!! :-)

Reply to
BLE_Maciek

Witam,

Odpal sobie ten driver to będziesz mógł :)

pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Dziekuje wszystkim, za wziecie udzialu w dyskusji.

Reply to
Piotr Pydych