kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8

slowem w E4 da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8

a w i3 z i7

to drugie juz sprawdzilem, banalnie proste i nie narusza gwarancji z pierwszym bede sie bawil pod koniec miesiaca

Reply to
m4rkiz

W dniu 2013-11-05 22:02, m4rkiz pisze:

Widzę że się tam udzielasz. Możesz streścić obecny stan wiedzy, po naszemu?

Akurat miałem kupować coś IR (bo tego oczekiwanego od paru lat "dramatycznego spadku cen bolometrów o sensownych rozdzielczościach" nie mogę się doczekać) i między i3 a E4 się zastanawiałem, ale ciągle skwaszony tą rozdzielczością (i fps na Europę). Na gwarancji mi nie zależy, raczej na tym, by taka modyfikacja była trwała (bez konieczności wykonywania jakichś egzorcyzmów co włączenie kamerki)

Reply to
BartekK

w E4 z obecnym firmware (byc moze zostanie to zablokowane w przyszlych wersjach wiec nie ma zbytnio na co czekac) da sie wlaczyc rozdzielczosc z E8 na stale i bez wiekszych przebojow, jedyne czego nie sa tam pewni to ew. roznic w optyce ale prawdopodobnie ich nie ma (na bank nie ma roznic miedzy i3-i5-i7) a obraz wyglada bardzo dobrze

w sama instalacje na e4 sie nie wglebialem bo jeszcze jej nie mam w rece, ale wyglada na banalna, zreszta kilkanascie osob z forum wlasnie zamowilo e4 wiec lada dzien ktos skleci kompleksowy poradnik co i jak

fps wyglada na nie do przeskoczenia bo prawdopodobnie jest obcinane w fpga zaraz za sensorem

no to wylacznie E4, ~$900 w stanach plus wysylka plus ew. vat (i byc moze 3.2% cla) albo ~5200 pln na miejscu (allegro, conrad) cen w euro nie znam ale raczej nie odbiegaja od cen w pln

i3 poza wyjatkowymi okazjami kosztuje praktycznie 3/4 - 4/5 tego co e4 a ma tylko max 120x120 (lub 140x140 w nowych modelach) i nie ma zwyklego aparatu

jedyna zaleta i3 to mozliwosc zmodowania bez zostawienia jakiegokolwiek trwalego sladu w urzadzeniu

Reply to
m4rkiz

W dniu 2013-11-06 00:43, m4rkiz pisze:

Super.

No tak, bezpieczeñstwo narodowe, terroryzm itd.

W TME s± po 4760z³ brutto - na stanie 3szt (+ jedna przeze mnie ju¿ kupiona ;> )

--
| Bart³omiej Ku¼niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
 Click to see the full signature
Reply to
BartekK

backup wszystkich materialow o e4 ktore pojawily sie w tym watku, oryginalne firmware i hack z instrukcjami

Reply to
m4rkiz

W dniu 2013-11-06 13:15, m4rkiz pisze:

Czyżby były obawy że nagle "sprawa przycichnie" a wątek zniknie? :)

Reply to
BartekK

ja osobiscie mysle ze nie, ale kiedy sprzet w 5 minut zyskuje funkcjonalnosc modelu 6 razy drozszego to roznie moze byc ;)

Reply to
m4rkiz

tak sie próbuje przegrzebać przez te materiały, czy to jest tylko myk polegający że w w kamerze E4 jest element o wyższej rozdzielczości tylko sztucznie down samplowany do niższej rozdziałki?

dziwne bo z tego co wiem ograniczenia co do FPS dotyczą tylko eksportu poza USA Kanadę i EU.

Reply to
Marek Dyjor

tak, wszystkie kamery serii Ex maja te same sensory (to samo dotyczy serii iX)

For practical purposes, ITAR regulations dictate that information and material pertaining to defense and military related technologies (for items listed on the U.S. Munitions List) may only be shared with U.S. Persons unless authorization from the Department of State is received or a special exemption is used.

nie wiem czy eu podpada pod special exemption, ale jezeli nawet nie to warto wiedziec ze kamery sa i tak produkowane w estonii ;)

Reply to
m4rkiz

To się zaraz będę bawił - paczka z kamerą już leży obok mnie ;)

Ograniczenie jest na handel poza USA i Kanadę. EU i reszta świata się nie łapie, my możemy dostać max chyba 7fps. A do niektórych krajów - całkowite embargo na termowizję, bo to technologia, która mogła by zostać wykorzystana w sposób militarny. Ciekawy jestem tylko, co by było (co jest), gdy taką kamerę IR produkuje np firma z Polski? Też nie wolno jej wypuścić modelu z 60fps, bo np Polska podpisała jakis międzynarodowy akt współpracy i przyjdą smutni panowie w czarnych garniturach?

Reply to
BartekK

W dniu 2013-11-07 10:21, BartekK pisze:

Moment, Flir ma w ofercie kamery z większą ilością fps.

Reply to
PeJot

W dniu 2013-11-07 10:37, PeJot pisze:

1) dostępne w EU ? bez zastrzeżeń i do klienta dowolnego? 2) fps kamery IR, czy kamery dualnej (tzn IR ma np 5fps a nakładany obraz widzialny z kamery normalnej - np 30fps)
Reply to
BartekK

W dniu 2013-11-07 11:36, BartekK pisze:

Używam E40, kupiona w oficjalnej dystrybucji.

E4 do E8: 9fps E40-T440: 60 fps Co ciekawe, najwyższe i najdroższe modele mają tylko 30fps.

Reply to
PeJot

BTW na aliexpress po 351USD dla partii 10 sztuk.

Zastanawiam się czego można się spodziewać w przesyłce. Ziemniaka? Nędznej podróby?

Piotrek

Reply to
Piotrek

W dniu 2013-11-06 13:15, m4rkiz pisze:

Dzięki. Zawarty tam eFLIRInstall.exe niestety wywala: eFLIRInstall.exe nie jest prawidłową aplikacją systemu Win32. Ale sobie poradzimy - z stronki support.flir.com ściągniety pełny pakiet flir tools, zainstalowany, i wymagany FlirInstallNet.exe znaleziony w programfiles/flir/bin/...

Kamera zastana: E4 1.0 Serial number 639030xx Part number 63901-0101 Software 1.18.7

Zrobione zgodnie z instrukcją, nic się nie zmieniło w powyższych, a fotki robi IR 320x240 - miodzio, a video 640x480 (bardzo marne, jak kiepski webcam, ale w końcu służy tylko do wykrywania krawędzi, to niech sobie będzie)

BartekK

W dniu 2013-11-07 12:15, PeJot pisze:

No to już nie wiem. Może coś się zmieniło? A może regulacje dotyczą tylko kamer w formie modułów z wyjściem video (a nie w formie gotowego klocka robiącego zdjęcia i tylko wyświetlającego na lcd?) W każdym razie takie były ograniczenia, gdy szukałem w temacie kamery podczerwieni do samochodów (stosowane w bardziej wypasionych bmw, mercedesie itp) - wszystkie wersje outside-usa dawały niskie fps.

Reply to
BartekK

W dniu 2013-11-08 01:01, BartekK pisze:

- pomiary (oprócz temperatury punktu centralnego - hot-spot i cold-spod

-wyszukiwanie najcieplejszego/najzimniejszego na ekranie i wskazywanie go kursorem)

- kolory (dodatkowe tryby pokazywania obrazu - nakładania na obraz wizyjny)

- kamera może pracować w trybie live-view po usb do komputera (w czasie rzeczywistym, jak webcam)

- zwiększa się selektywność termiczna (rozdzielczość termiczna?)

Reply to
BartekK

W dniu 2013-11-09 21:58, BartekK pisze:

Moja E40 ma tak¿e *wyj¶cie video* :)

--
P. Jankisz
 Click to see the full signature
Reply to
PeJot

soczewka z przesylka od 32 usd

m4rkiz

W dniu 2013-11-10 16:32, m4rkiz pisze:

chaotycznie pokazuje równocześnie gadając i machajac wszystkim przed obiektywem, a jego kamera w dodatku ciągle traci focus, że się odechciewa... W końcu która z tych testowanych soczewek "do lasera co2" ma właściwą ogniskową?

nie działa ta kamerka widzialna, zostaje samo IR.

Reply to
BartekK