kamery termowizyjne flir i3 -> i7 oraz E4 -> E8

ogniskowa 25mm - 2:50 b. duze powiekszenie, trzeba zblizyc kamere na ~2cm

ogniskowa 100mm - 3:55 wielkiej roznicy z i bez soczewki nie widac

rozsadnie wyglada 50mm - 4:50 lub nie pokazane 38mm dla wiekszego powiekszenia

ja kupilem zwykle ZnSe 20mm srednicy, ogniskowa 50.8 mm

Reply to
m4rkiz

a jesteś tego ostaniego pewien? bo ten parametr w sam raz może być jednak od elektroniki zależny i to że gdzieś tam pisze 60mK nie znaczy że tak naprawdę porpawiło sie jej ze 150mK na 60mK

Reply to
Marek Dyjor

ja tam nie wiem, ale podejrzewam, że nie trzeba nic ZHACKOWAĆ (jeśli już) , to jeżeli to jest ten sam sensor (a na to wygląda, skoro rodzielczość ta sama), to albo ta czułość jest zmniejszana "programowo" podobnie jak rozdzielczość - czyli de facto, właśnie daje się "zhackować" (co trzeba by potwierdzić testami), albo - wynika z ew. innej optyki (o ile jest inna - nie wiem).

Reply to
sundayman

koszt sensora + optyka + reszta badziewia. Strzelam, że koszt wytworzenia to coś w okolicach 250-300 USD. Tak na oko :)

Reply to
sundayman

:)

tak na marginesie znalazłem ciekawy wątek w sieci o kamerach Flir do montażu w BMW i Audi..

to są kamery o rozdzialce 320x 240, część z normalnym wyjściem video tylko niestety tak zrobione że sie nie da ich uruchomić bez specjalnego sygnału z komputera wozu.

używki można dostać za psie pieniądze ok 800 do 1200 zł.

Reply to
Marek Dyjor

Też gdzieś to widziałem, ale już posiałem, nawet ktoś robił "symulator" samochodu, by nie musieć mieć na stole stacyjki, komputera silnika, radia i całego graciarstwa, by kamera wystartowała. Swoją drogą - bardzo mnie taka kamera intrygowała do zastosowania w swoim aucie, ale że nie mam bmw ani audi... to bez takiego emulatora to ciężko by było.

BTW - czy ktoś wie jak w tym FLirze E8 ustawić stałą skalę temperatury? Tzn mogę mieć auto (sam dobiera względem tego co widać, by wszystko się zmieściło), albo mogę _zablokować_ aktualną skalę. Ale aby zablokować jakąś konkretną skalę - to muszę najpierw taki obraz złapać, a jakbym chciał np na stałe ustawić 0'C-80'C to dupa, z palca wpisać nie idzie...

Reply to
BartekK

Ja mam Testo a tam mo¿na to zrobic bez wiêkszego problemu...

Reply to
Marek Dyjor

--

| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

W dniu 2013-11-06 00:43, m4rkiz pisze:

--

| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

dla potomnosci: wystarczy e8.cfg skasowac, oryginal zostaje tam gdzie jest a ten, dodany, jest przetwarzany pozniej i zmienia ustawienia rozdzielczosci

po wrzuceniu wszystkiego co jest obecnie dostepne menu wyglada tak:

m4rkiz

a po dodaniu soczewki mozna miec ladne macro:

m4rkiz