Japońska robota chińskimi rękoma.

Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mlq16d$ms5$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Hahahahahah, pszemus jak zwykle potrafi bawić. Pozwól ze ci to wyosle: ułatwia to firmom uzyskanie wyższego zysku. Nic więcej.

Reply to
Ghost

Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mlq1gu$8gc$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Tylko wtedy gdy niedobra (h)U(j)nia dobierze sie im do dupska.

Reply to
Ghost

Użytkownik Akond ze Skwak napisał:

Dobra, widzę że koledzy się na Tobie trochę wyżyli. Po pierwsze Nikon nie będzie reklamował baterii (akumulatorów) Panasonic. Całą resztę już Ci wyjaśnili - zarabia na bateriach, jak producenci drukarek na wkładach z tuszami. Mechanizm jest identyczny.

Teraz moja porada. Baterie ostatnio nie wybuchają, więc spokojnie kupuj zamienniki. Jestem posiadaczem aparatów i kamery Panasonic. Nie, nie jestem fanem tej marki ale po różnych namysłach i szukaniu tak mi za każdym razem wyszło. Panasonic chyba jako pierwszy zaczął w swoim firmware wstawiać blokadę nieoryginalnych baterii. Po prostu na wyświetlaczu pojawia się napis o zagrożeniu i konieczności wyłączenia aparatu :-) Takie tam pitu pitu. W tym czasie oryginalna bateria do mojego Panasonica G1 kosztowała 300zł. Ostatnio łaskawcy obniżyli cenę do 150zł. Na początku kupiłem trzy baterie na zapas po 70zł każda. Musiałem tylko pamiętać, żebym nie wpadł na pomysł aktualizacji firmware aparatu. Minęło chyba 6 lat i przyszła pora na kupno następnych trzech, więc kupiłem je po 35 zł. Szukałem w miarę sprawdzonego sprzedawcy i jakoś działają. Obiecywał, że jest nowy chip, udający oryginał ale nie testowałem. Pojemność jest OK. Poprzednie baterie zaczęły delikatnie puchnąć i spadała ich pojemność. Nic drastycznego ale zauważyłem, że po otwarciu klapki sama nie wypada, tylko muszę ją wyciągnąć. Trochę zaczęły tracić na pojemności, więc spokojnie zastąpiłem je nowymi. Teraz następna prawda o bateriach - jeżeli producent wypuści na rynek kolejny model aparatu, to zwykle nie z tym samym modelem baterii. Zmienisz aparat, to i kupisz nowe baterie :-) Gdyby go to nie udupiło na rynku, to by nawet zmieniał mocowanie obiektywu, stopkę lampy, gwinty mocowania filtrów i co jeszcze się tylko da. Firma Adobe nie wypuści aktualizacji do starszego Photoshopa na nowsze aparaty. Znajdzie do tego masę powodów. Kupując nowy aparat i chcąc skorzystać z ich naprawdę dobrej wywoływaczki RAWów musisz kupić nową wersję PS. Witaj w kapitaliźmie :-) Stąd też czasami na grupie foto.cyfrowa pada pytanie o aparat na nieśmiertelne akumulatorki AA. Jeżeli masz aparat na inne baterie, to nie daj się zwariować i kupuj zamienniki dedykowanych baterii. Tylko każdy przetestuj w trakcie gwarancji. Padlina zdażyła mi się tylko dwa razy a używam sporo różnych urządzeń. Za każdym razem wymiana była bezproblemowa.

Reply to
Maciek

Słyszałem, że jak używa się zamienników to piksele się mydlą.

Reply to
info

Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości

baterii czy ogniw/a w srodku ?

No coz - Nikon ogniw li-ion nie robi. Wiec w srodku musi byc cos innego. Podobnie jak np Nokia, Microsoft, Dell, LG, Samsung (choc tu nie bylbym pewien). A kazda wielka firma ma wiele fabryk, ostatnio duzo w Chinach. Globalizacja.

I niby nie ma w tym nic zlego, tylko zawsze pozostaje pytanie jak z jakoscia. Choc oczywiscie nie musi to pochodzic z wlasnej fabryki - wiec sie nie zdziw ze Nikon zamowi baterie u chinskiego podwykonawcy, ktory zmontuje je z ogniw z chinskiej fabryki Panasonica, obudowy od innego chinczyka i ukladow scalonych z Malezji ...

Ty lepiej ten aparat obejrzyj - made in japan ? Obiektyw tez ?

Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mlpt4g$6nr$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Jak pisalem - Nikon ogniw li-ion nie robi. ALe co cie dziwi - nie robi tez przetwornikow obrazu, nie robi ukladow scalonych i w srodku aparatu pewnie sporo roznych nazw znajdziesz ..

Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@4ax.com...

Laserowe, plujace ? Plujki to wydawalo mi sie, ze ich pomysl.

Laserowe ... kto wie, kserografu nie wymyslili ...

Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości Tue, 16 Jun 2015 22:04:03 +0200 "Akond ze Skwak" snipped-for-privacy@ze.skwak

No, Nikon firma z tradycjami, to spodziewam sie, ze migawki robi sama. I cala reszte elementow stricte zwiazanych z aparatem fotograficznym. Ale akumulatory i uklady scalone nie. Przelaczniki, gniazdka tez pewnie nie.

No i czy ma wlasna szlifiernie soczewek to nie bylbym taki pewien. Ale soczewki potrzebuja huty szkla, kopalni piasku itp :-) W ogole robi obiektywy do wsystkich swoich aparatow, czy tez juz sie wspomaga kooperacja ?

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55808aa8$0$8388$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Prawie na pewno nie. Tzn nie 2 dni, a i za to co na wejsciu to nie bylbym taki pewien.

Wspolczesne auto tez sie robi 2 dni, tzn raczej jeden - kilkanascie h montazu na tasmie.

Tylko czesci do tego montazu z calego swiata (choc sporo lokalnie), a czesci do tych czesci tez - ale to juz dostawcy zmartwienie ...

Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości

Kupujesz scalak, montujesz na plytce (zamowionej w chinach, bo najtaniej), wsadzasz w pudelko - tez chinskie, ale to jest np zegarek, wiec piszesz Akond made in Poland. Gorzej jak odkryjesz, ze i montaz w Chinach jest najtanszy ...

Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości

Zlecili zrobienie Panasonicowi opracowanie baterii o okreslonych parametrach. Tzn glownie wymiary. Panasonic moze tylko dostarcza ogniwa i elektronike zabezpieczajaca, a moze i calosc - zgodnie z zamowieniem, z napisem Nikon :-)

A ze sam skierowal do wyprodukowania w Chinach, to masz stosowny napis made in.

Po to sa rozne targi. Jak Panasonic jest za drogi, to nastepne baterie zrobi np B&K.

Laserowe.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl... Magnus Elephantus napisał:

Natomiast odlewom roznym sezonowanie sluzy. Kadlub silnika, skrzynii biegow, itp. Choc czy akurat Mercedes to robi ... oni duzo aut produkuja, duza ta sezonowalnia musialaby byc. A skrzynie chyba z aluminium sie odlewa, moze tam sezonowanie mniej istotne.

W dniu środa, 17 czerwca 2015 08:07:34 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

Cały ten łańcuszek ludzi ze swoimi rodzinami : prezesów, managerów, projektantów, wykonawców, sprzedawców, serwisantów żyją z tego, że kupujący to kupi. Jeżeli nie to cała para w gwizdek.

Reply to
info

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6394791351$ snipped-for-privacy@squadack.com... Hello J.F.,

Wsystkie od zawsze, od Laserjet bez numerka ? A faktycznie ... no to pytanie czy do ostatniego numerka :-)

No no ... ale czemu Canon jest mniej znanym producentem drukarek ?

W dniu 2015-06-16 o 22:44, Akond ze Skwak pisze:

Kupujesz scalak od Atmela i każesz im napisać na nim Maciek. Płacisz i masz. W przemyśle często widzę, że nawet renomowani producenci części dostarczają swoje produkty z logo innej firmy. Także symbol modelu jest taki jak sobie życzy odbiorca, aby mu pasował do jego nazewnictwa. Jak chcesz coś przekonfigurować, a dostawca urządzenia nie dostarcza dokumentacji to trzeba dopasować jakie to urządzenie według producenta łatwiej znaleźć kompletną dokumentację. A w kwestii bateryjki, to naprawdę wszystkich śmieszy, że ciebie dziwią sprawy oczywiste. Myślisz że każdy renomowany producent aparatów, laptopów czy komórek ma własną fabrykę? Każdy pewnie zamawia w Panasonicu. A że ten fabrykę ogniw ma w Chinach to też nie jest dziwne. Mimo że to koncern japoński.

Reply to
Mario

W dniu 2015-06-17 o 10:49, J.F. pisze:

Pewnie jak u Forda. Z jednej strony fabryki wchodzi piasek, a z drugiej strony po 2 dniach wychodzi aparat :)

Reply to
Mario

W dniu 2015-06-17 o 11:53, J.F. pisze:

Bo jest bardziej znanym producentek kopiarek?

Reply to
Gregoriusx

"J.F."

Tak powiedzieli w jakimś programie (Focus.tv), a że to było przewdczoraj to raczej nie pokręciłem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2015-06-16 o 22:55, Akond ze Skwak pisze:

Przecież Panasonic to porządna firma. A ten plastik wokół ogniw jest po to żeby ciężko było dopasować coś innego.

Może ta plastikowa obudowa jest robiona przez nich i tylko wkładają do środka ogniwa Panasonica. A może całość jest robiona przez Panasonica. Produkcja kontraktowa.

Zlecają Panasonicowi. A on robi w którejś ze swoich fabryk. Mógłby robić w Gnieźnie ale tam robią tylko baterie cynkowe i alkaliczne. A w Chinach zrobią taniej i lepiej niż gdzie indziej.

Reply to
Mario