Jakiego ATMEL`a użyć?

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:crnckg$8q3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Np. 89C4051:

większe - (S52, S8252, S53, S8253, S55WD) - ale to już w dużych obudowach.

Albo przestawić się na AVR-y i BascomAVR. Np. taki ATmega8 masz w niewiele większej obudowie DIP28, a dostępne zasoby istotnie większe.

że to już inna architektura, inne peryferia i nie da się przenieść kodu na żywca. Nawet w Basicu.

Aha... Nie wiem z jakiej wersji Bascoma korzystasz - ale jeśli przypadkiem z "demo" to wyskoczysz ponad limit 2KiB kodu.

Reply to
Marek Dzwonnik

Potrzebuje jakiegoś procka, najlepiej atmela, zeby miał 4-8KB pamięci flash wewnętrznej i żeby nie różnił się mocno od 89c2051 w sposobie programowania BASCOM BASIC`iem 8051.

Reply to
Panoramix

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:crotfq$8c4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

0)
1) Pod względem składni samego jezyka - nieistotnie. Natomiast sam AVR istotnie różni się peryferiami od 51'ki. Musisz je poznać, żeby wiedzieć jak i do czego sięgnąć - choćby z poziomu basica.
Reply to
Marek Dzwonnik

A bascom avr dużo różni sie od bascoma 8051? Bo nie wiem czy wyrobie sie z nauczeniem sie nowego języka.

Reply to
Panoramix