jak podlaczyc AT89C2051 i USB

Sat, 24 Apr 2004 23:11:35 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Adam Dybkowski snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Czemu wiec nie zrobic takich RS-ow (z zasilaniem i takim zabezpieczeniem przy wlaczaniu) ?

Reply to
BLE_Maciek

Nie, komputera.

Nowy komputer nie bedzie mial zlacza ISA. I co wtedy ? :-)

Do kupienia - przejsciowka USB/RS232 :-P

Nie jest to do konca prawda. Ale dobry aparat ma zdjecia po kilkaset KB [jpg], wiec po serialu sciagaja sie i sciagaja :-)

Sun, 25 Apr 2004 17:19:47 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Hmm a dlaczego mialby sie spalic ? W takim przypadku zawsze mozna dobrac z demobilu cos co przypomina komputer a nie maszynke do gier.

Nie bedzie nowego komputera. P166 i 32 MB RAM mi wystarcza.

Zalezy od aparatu.

Z mojego sciagniecie wszystkich 48 sztuk trwa ok 22 minut :-)

Reply to
BLE_Maciek

Jakiegokolwiek. Burza, przepiecie, zalanie :-)

Spali sie .. i P166 nawet na zlomie nie znajdziesz :-)

I dlatego P166 nie starcza :-)

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-24 23:13 Adam Dybkowski nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Troszkę przesadziłem z ceną - dawno nie sprawdzałem ile kosztują FT232BM w Propoxie.

Reply to
badworm

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-25 13:12 Darek R. nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

O Igor plugin na USB czytałem, nawet już mam części do tego ale muszę się zmobilizować, złożyć i przetestować :-) A do innych urządzeń mimo wszystko wolę FT232BM - AFAIR to Igor plugin ma mocno uproszczoną obsługę USB nie na wszystkich płytach działa a z FTDI nie ma tego problemu.

Reply to
badworm

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-25 22:15 J.F. nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Yampp 7 ma na pokładzie FT245, zapełnienie karty CF 256MB trwa prawie pół godziny ale nie mogę marudzić - szybciej procek nie wyrabia. Chyba, że ktoś stworzy program, który będzie w stanie się dobrać do karty CF podłączonej jak dysk twardy i sformatowanej na YADL :-)

Reply to
badworm

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-25 16:26 BLE_Maciek nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Po to, żeby było gdzie podłączyć mysz/klawiaturę w razie usmażenia portu PS/2 na płycie ;-)

Reply to
badworm

Sun, 25 Apr 2004 22:15:56 +0200 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Czy moglbys skonczyc z tym czarnowidztwem i sie odstosunkowac od mojej maszynki ? :-)

Reply to
BLE_Maciek

Sun, 25 Apr 2004 23:43:39 +0200 jednostka biologiczna o nazwie badworm snipped-for-privacy@post.pl wyslala do portu 222 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ten port sie nie smazy ;-)

Reply to
BLE_Maciek

myszy to nie wiem, ale np. coniektórzy tłumacze używają dwóch klawiatur i wtedy się to opłaca.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-27 08:58 BLE_Maciek nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

I tu niestety masz (prawie) rację. Jak ktoś się mocno przyłoży to go spali ale mi się to do tej pory nie udało ;-P Pomimo, iż ostatnio przy wymianie wtyczki od myszki polutowałem odwrotnie styki(spojrzałem na złącze nie z tej strony, co trzeba) i scalaki w gryzoniu rozgrzały się dosyć mocno to nic nie padło :-)

Reply to
badworm

Wed, 28 Apr 2004 15:23:03 +0200 jednostka biologiczna o nazwie badworm snipped-for-privacy@post.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ja sie kiedys oparzylem o 24C02. Nadal nie wiem co bylo nie tak bo po wylaczeniu ukladu (alarm, moja praca dyplomowa), ostudzeniu i ponownym wlaczeniu pamiec nie nagrzala sie i pracowala poprawnie. Widac scalakowi cus odbilo. Ale dlaczego ?

Reply to
BLE_Maciek

może miałeś sygnały na wejściach wcześniej, niż napięcie zasilania i tyrystory pasożytnicze ci się włączyły. Ale to takie gdybanie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Spotkalem sie z tym kiedys w pamieciach RAM. Jakis latch-up pewnie. U mnie pomoglo dolozenie elektrolitow na zasilaniu, a ze to prototyp, to kable byly dlugie..

Tue, 04 May 2004 13:51:48 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Waldemar Krzok snipped-for-privacy@ukbf.fu-berlin.de> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A to calkiem mozliwe. I2C w sprzecie byla jednoczesnie podpieta do LPT w kompie (celem pozniejszego odczytania co tez atmelek w EEPROMie nazapisywal) (wprawdzie poprzez 74LS06, ale zewnetrzne pull-upy ktore dolozylem byly zasilane z kompa a wiec niezaleznie od alarmu. Zatem na I2C bylo napiecie nawet kiedy zasilanie ukladu bylo wylaczone (a wlaczalem i wylaczalem je wiele razy). Ciekawe jednak ze funkcja piecyka (o ktorej w PDFie producent nie wspomina ;-) ) zalaczyla sie EEPROMowi tylko raz.

Reply to
BLE_Maciek