Jak odciac sygnal antenowy?

Witam. Mam pytanko odnosnie odciecia sygnalu antenowego w sposob elektroniczny. Zastosowalem pare przekaznikow, odcinajacych jednoczesnie sygnal i ekran, jednak efekt nie jest najlepszy - zdecydowanie rozny od "recznego" odlaczenia anteny. Probowalem zwarcia sygnalu z ekranem, jednak rowniez efekt nie jest zadowalajacy. Chodzi mi o efekt rownoznaczny z recznym odlaczeniem kabla antenowego od urzadzenia. Stosujac przekazniki (probowalem dwa rodzaje) "resztki" sygnalu przedostaja sie do odbiornika. Moze sa jakies filtry, ktore mozna zastosowac? Nie mam zupelnie doswiadczenia w RF... Aha - antena jest od dobiornika GPS.. Za pomoc z gory serdecznie dziekuje. Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz

Po pierwsze odpowiednie przekazniki do sygnalow RF, po drugie uzyj ukladu przekaznikow w topologii T - wymaga to 3 przekaznikow ale izolacja powinna byc na poziomie 40 - 60dB

A przekazniki RF robi np OMRON ale czy dostniesz je w Polsce...? hehe smiem watpic... (mowie o tanich przekaznikach.... oczywiscie) jako hint podrzuce cie ze powinienes szukac przekaznikow OMRONA G6K-RF, G6Z, G6Y, G6W - polecam szczegolnie "tani" G6Z - pracuje wlasnie bez klopotu na 2,4GHz, izolacja na jendym ok 30dB - czyli dla topologi T jak mysle minimum 50 - 60dB da sie wycisnac A co zwierania zyly sygnalowej i ekranu - w ukladach mikrofalowych to nie dziala :D ale o tym niech mowia madrzejsi - sa na grupie :D

Reply to
PAndy

A może dać diody PIN? a wszystko powyższe prawie się zgadza, z wyjątkiem zwierania sygnału, też się stosuje. Problemem są tylko pojemności pasożytnicze.

Władysław

---------------------------------------------------------------------- INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>>

Władysław Skoczylas

Władysław Skoczylas napisał(a):

ale wypadałoby dorzucić kawałek filtra - a nie wiemy czy szerokopasmowo czy wąsko. PINy szerokopasmowo nie są tak dobre jak mi się pierwotnie wydawało.

MAc

Reply to
MAc

Elfa elfa :-)

Taaaa :-(

allegro, allegro... - widzialem na aukcjach stare mulitswitche (w srodku siedzi ok 8 takich przekaznikow)

no co - rozrzut cenowy jest miedzy kilka $ do .... no wlasnie - te omrona szczegolnie ten G6Z jest jednym z najtanszych...

Reply to
PAndy

mikrofalowce?

właśnie, przy odpowiedniej długości będzie rozwarcie. W tym przypadku rozważamy sygnały odbierane, moc uW

Władysław

Władysław Skoczylas

Dziekuje wszystkim za pomoc. Do moich potrzeb wystarczylo proste rozwiazanie - mianowicie dorzucenie malego kondensatorka miedzy sygnal i mase... Nie trzeba bylo nawet zmieniac przekaznikow - dla nich wystarczylo 100 pF. Wiem, ze najtrudniej wpasc na najbanalniejsze metody. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam G.

Reply to
Grzegorz

Heh... no coz... niech Bogu beda dzieki za kodowanie splotowe :D

Reply to
PAndy