[instalacje domowe] polaczenie N-ow

Witam,

Czy w przypadku starej (dwuzylowej) instalacji w mieszkaniu mozna "bezkarnie" polaczyc ze soba przewody N gniazdek i oswietlenia sufitowego? Gniazdka i sufity sa na osobnych bezpiecznikach.

Pytam dlatego, ze mialem zamiar podlaczyc regulator mocy oswietlenia niejako rownolegle do wylacznika swiatla, lecz pojawil sie problem, bo nigdzie w okolicy wylacznika nie jestem w stanie zlokalizowac przewodu N.

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski

Weż probówke i sprawdz gdzie jest faza a gdzie jest przewód N. A co do instalacji oświetleni: Przewodu N w okolicy wyłącznika może wogle nie być. Musisz sobie go Podciągnąć z puszki , z której dochodzi przewód z wyłącznika. W zwykłych wyłącznikach nie jest potrzebny taki przewód

Reply to
transu

Bingo! Jest skrzynka zbiorcza, nie ma przewodu N w wylaczniku a ciagniecie N z przedpokoju odpada. Stad powstalo wlasnie moje pytanie: czy moge pociagnac N z gniazdka?

Swita mi jeszcze cos: czy widzial ktos projekt prostego i taniego "szukacza przewodow" - moze dzieki temu moglbym wysledzic ktoredy leca przewody do oswietlenia sufitowego i sie wpiac w jego N.

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski

Wednesday, July 09, 2003, 8:24:34 PM,Tomek Koprowski nastukał(ła):

TK> Bingo! Jest skrzynka zbiorcza, nie ma przewodu N w wylaczniku a TK> ciagniecie N z przedpokoju odpada. Stad powstalo wlasnie moje pytanie: TK> czy moge pociagnac N z gniazdka? Owszem - sam tak mam zrobione, sciana pokoj-lazienka i wlasnie zero do dodatkowego gniazda w lazience jest puszczone "przez sciane" z pokoju.. I tak zero nie jest ciete nigdzie, bezpieczniki sa na fazie (zakladam ze skoro jest puszka zbiorcza to nie ma tam powojennych wynalazkow w stylu bezpeczniki zarowno na zerze jak i na fazie.. )

Smialo rob przerobke.

TK> Swita mi jeszcze cos: czy widzial ktos projekt prostego i taniego TK> "szukacza przewodow" - moze dzieki temu moglbym wysledzic ktoredy TK> leca przewody do oswietlenia sufitowego i sie wpiac w jego N. Skoro owe przewody sa (moga byc)wlaczone do odbiornika energii w trakcie pomiaru to najlepszy bedzie szukaczn a bazie pola magnetycznego - z cewka. Sa takze szukacze na pole elektryczne - z elektroda wpieta do tranzystora FET.. proponuje google, jak nic nie znajdziesz daj znac.. cos poszukam.

Reply to
Łukasz Bolesta

Dziekuje za Wasze odpowiedzi, zabieram sie za przerobke.

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski

Zrobilem... Moj regulator mocy odpowiedzial na to mnie-wiecej tak: "kssszz, ksz, ksssszzzz., ksss" i odrobina dymu. Bede musial jeszcze raz wszystko przemyslec.

Najwyrazniej N gniazdek =/= N oswietlenia. Coz, bede dalej kobinowal: postaram sie znalezc gdzies w scianie N sufitow, choc przy mojej zabudowie pokoju moze byc to nieco skomplikowane.

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski

TK> Zrobilem... Moj regulator mocy odpowiedzial na to mnie-wiecej tak: TK> "kssszz, ksz, ksssszzzz., ksss" i odrobina dymu. Bede musial jeszcze TK> raz wszystko przemyslec.

TK> Najwyrazniej N gniazdek =/= N oswietlenia. Coz, bede dalej kobinowal: TK> postaram sie znalezc gdzies w scianie N sufitow, choc przy mojej TK> zabudowie pokoju moze byc to nieco skomplikowane.

Hmm....

  1. Masz wiecej niz 1 faze w mieszkaniu?
  2. Jesli tak to mozliwe jest ze wpiales sie miedzy fazy (380V) jesli faktycznie podpialbys sie do zera to niewazne gdzie by to bylo

- powinno dzialac!!

Reply to
Łukasz Bolesta

To jest wlasnie najdziwniejsze: jestem _PEWNY_ ze wzialem N.

Przy okazji tez sprawdze ile mam miedzy N na suficie i N w gniazdku, ta instalacja ma to do siebie, ze jest ciut "dziwna"...

Pzdr, Tomek Koprowski

Reply to
Tomek Koprowski