atmega i 8-16 UART-ow

Czesc,

Potrzebuje do atmegi podpiac:

1) 8 portow RS232 + 1 wbudowany 2) 16 portow RS232 + 1 wbudowany

Jak to najprosciej zrobic? Jakies linki? Najchetniej z przykladami kodu...

Dzieki, Marcin

Reply to
Martin Lukasik

Dorzucic FPGA ?

A jak szybko maja te UARTy dzialac? Jesi b. wolno to mozesz sprobowac softwarowo emulowac - przyklad masz w jakiejs nocie aplikacyjnej Atmela, a gotowy program w examplach w AVR Studio.

Reply to
T.M.F.

Wlasnie to pasowaloby mi najbardziej. Tylko nie moge znalezc. Bedzie 8 lub 16, ale nigdy wszystkie na raz nie beda uzywane. Bedzie uzywany jeden wbudowany UART, +jeden jakis inny... Predkosc - do 115200 na wewnetrznym, 9600 lub 19200 na pozostalych.

Prosze jakies linki jesli ktos to widzial.

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Martin Lukasik

I to bedzie wg Ciebie najprostsze? Pokaz mi linki do czegos, co podepne i w 10 minut zmusze do dzialania? (wewnetrznego UARTA w atmega zmusilem w 5 sekund -- to wlasnie bylo proste).

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Martin Lukasik

Chyba żartujesz. I biedna atmega ma obsłużyć programowo jednocześnie działające 16*19200 bps?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki
Reply to
Michal Lankosz

Thu, 2 Nov 2006 09:41:51 -0000, na pl.misc.elektronika, Martin Lukasik napisał(a):

To może po prostu 2-uartowa atmega i multiplekser dołączający aktualnie używaną kostkę 232 ? Wprawdzie to tylko dla układu master/slave ale jeśli tutaj akurat wystarczy ? Gdy wymagany nasłuch na wszystkich liniach i przełączenie na właśnie coś przysyłającą - to seria max31xx - z łączem SPI i wyjściem przerwania do uC.

Reply to
Jurek Szczesiul
Reply to
Martin Lukasik
Reply to
Martin Lukasik

Hm, to moze nie byc takie trudne jak sie wydaje :-)

A czy ja sie upieram na 10 minut ?

To bedzie DOBRE .. jak dobrze zaprojektujesz :-)

Patryk Sielski

W tym przypadku wolalbym, zeby dzialalo i zebym to zrobil w dzisiejszy wieczor :-)

m.

Reply to
Martin Lukasik

a mzoe pojsc na calosc i wziasc n *2313 - kosztuje przeciez grosze (kupowalem po 2zl przy 10 szt) i spiac je po SPI lub wlasnym rownoleglym standardzie dodadkowo kazdy by mial wlasny bufor nadawczo-odbiorczy wystarczy im wszystkim dac wspolny zegar.. mozesz na kazdym z nich emulowac softwareowo uart - jak w nocie atmela, co zmneijszy liczbe prockow 2x.. procki by dzielily magistrale, ten ktory dostal i zbuforowal dane by zglaszal tylko ze cos ma..a master by go odpytal. masz niesamowita elastycznosc rozwiazania oraz niski koszt to moze byc lepsze i kosztowo pdoobne do zabawy w multipleksery

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Martin Lukasik napisał(a):

W katalogu w ktorym masz zainstalowane AVR studio podkatalog AVR Tools\AVRAssembler\Appnotes i pliki AVR304 i AVR305. Przy 115kbps moze byc problem zeby sie wyrobic, znaczy nie problem w nadawaniu, ale w symultanicznym odbieraniu danych. Przy 9600 bez wiekszych problemow daloby sie to zrobic. No ale nie w 10 minut:)

Reply to
T.M.F.

Dokladnie. Z tym, ze wzialbym np. ATtiny12,13,15 lub cos z tej serii, bo sa w SO08, czyli zyskuje sporo miejsca.

BTW. Tak sobie licze wlasnie jak by wygladala obsluga softwarowa 16 UARTow i wychodzi mi, ze AVR z 16MHz zegarem daly rade, a i program bylby w miare prosty, tyle, ze niewiele byloby czasu na cokolwiek innego. Ten procek ma jeszcze cos robic?

Reply to
T.M.F.

Nie. Tak dokladniej, to chce do jednego PC-ta podlaczyc RS232, a do pozostalych RS-ow 8 serwerow. 8 na dzien dzisiejszy mi wystarczy. Wiec jak widac wszystkich na raz nie bede uzywal. Atmega ma byc "mostkiem" miedzy PC-tem a serwerami. Taka prosta koncepcja, zebym nie musial latac do centrum danych jak cos sie spieprzy.

m.

Reply to
Martin Lukasik

No to bylo od razu pisac ze szukasz "terminal server".

W dzisiejszych czasach to chyba nawet tanie .. uzywane

Ale skupmy sie na problemie. Nie chce kupowac. Bo:

1) nie chce mi sie tego szukac, a i zajmie to dluzej 2) chce to zrobic sam -- zawsze to krok do przodu w swiecie elektroniki cyfrowej. Po prostu nie wydaje mi sie, zeby to bylo zbytnio skomplikowane. Gdyby atmega miala 8 UARTow to zajeloby mi to jakies 10 min -- tak jak pisalem wczesniej.

Powiedzmy, ze chce "przyjemne z pozytecznym" :-)

m.

Reply to
Martin Lukasik