Idiotow na swiecie nie brakuje...

Pszemol napisał(a):

ciekawe co dalej poradza poprawić, przewody w ścianach? :-) bezpieczniki i różnicówki? transformator na linii i cała linię aż do elektrowni w wszystkimi elementami? ROTFL

Reply to
szlovak

Pszemol napisał(a):

Na metariałoznawstwie mnie uczyli, że złoto generalnie słabo się nadaje na pokrycie styków przewodzących względnie duże prądy. Widać w tym przypadku zostało to dyskretnie przemilczane ;-)

Reply to
badworm

Pszemol się wziął i wyklepał:

O to że miedź ogólnie lepiej przewodzi prąd? Jedyna zaleta złota na stykach jest taka, że się nie utlenia - co może mieć znaczenie przy słabych sygnałach audio.

Reply to
scx

Pszemol napisał(a):

Oprócz tego, co napisał Greg, to wydaje mi się, że chodziło też o lepsze własności pokrycia złotem przy przenoszeniu sygnałów o wyższych częstotliwościach.

Reply to
badworm
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

no wlasnie nie do konca..srebro ma ciut lepsza przewodnosc..wlasnie sprawdzilem w tablicach na necie i ze stykami to tez nie do konca, zlote styki przy wiekszym pradzie beda sie sklejac lub wybijac przy czestym laczeniu

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

tak, styki przy mocnych wyłącznikach robi się ze srebra, mówię o duzych prądach, np takie wyłączniki do pociągów w postaci szaf

Reply to
szlovak

Siarczkami.

Reply to
T.M.F.

szlovak napisał(a):

Granica stosowania złota leży chyba dużo niżej - łączniki instalacyjne nie mają pokycia złotem a pseudo-złocenie złącz zasilających CAR-AUDIO to tylko chwyt marketingowy.

Reply to
badworm

Masz racje Jacek M.

Reply to
Jacek M.

Glownie chyba z tego powodu ze to nie ma ekonomicznego sensu.

Na 230V utlenianie/zasiarczanie stykow nie ma wiekszego znaczenia, a zloto dodatkowo ma wiekszy opor niz miedz [czyli sie grzeje mocniej] i jest slabe mechanicznie.

Jacek M. snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Z tego co ja pamiętam ze szkoły , to najlepszym materiałem na styki jest platyna , ale pewnie chodziliśmy do różnych szkół ;-)

Pozdrawiam Piotrek

Reply to
Piotrek Sz.
Reply to
Dariusz K. Ladziak

J.F. napisal:

Nie - chodzilo o uzasadnienie ceny :) A swoja droga - te zlacza raczej nie sa przeznaczone do czestego rozalaczania/zalacznia - a pokrycie zlotem zalatwia problem utleniania - moze jedak ma to sens? GRG

Reply to
Gregor