[HLP] jak zbudować subwoofer pasywny

Witam, zastanawiam się, jak zbudować pasywny sub? Mam ampli cat-907 - więc moc nie powinna być zbyt duża

- ok. 30W chyba wystarczy? Mam komplet starych kolumn (tonsil zg-25c chyba?), i brak nieco niskich tonów ;-) Mam możliwość zbudowania dobrej (mocnej i sztywnej) obudowy, nie chciałbym jednak elektroniki (co najwyżej aktywny filtr - ale czy to ma sens?). Proszę o opinię tych, co mają wolną chwilę. I ewntualnie schemat plz. Pozdrawiam - waldek

Reply to
__\/\/aldek

elektroda.pl/rtvforum

forum diy

poszukaj tam jest wszystko

Reply to
MuNiO

Użytkownik "__\/\/aldek" <wal snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:eiokd0$b0n$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

kupujesz dobry głosnik, jak nie masz kasy to coś z oferty np

?id=80&catit=103&l=2&catg=1 sciagasz program np najprostszy WINISD lub lepszy Bassbox

-robisz obudowe bassreflex (bo najprostsza)

-wytłumiasz obudowe

-zakładasz bassreflex głosnik i filtr pasywny

-ew dostrajasz bassreflexem

the_end

to najprostszy sposób tony konstrukcji na google tony informacji na google

dobry głosnik to podstawa, z chinszczyzny da sie wyciągnąc więcej huku niz basu ale są wyjątki

Reply to
Tamikan

polemizowalbym - najprostsze sa obudowy zamkniete - zepsuc brzmienie obudowy zamknietej jest praktycznie niemozliwe za to rzadko mozna trafic na poprawnie wykonany bassreflex szczegolnie w konstrukcjach DIY...

Reply to
PAndy

Użytkownik "Tamikan" snipped-for-privacy@jabajbaj.pl napisał w wiadomości news:eipelj$h0n$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

mozesz jeszcze popatrzyc tu

tez całkiem przyzwoite glośniki, mi wyszedł naprawde fajny sub na głosniku GDN-14-50-4-SS (30 litrów, rurka

47mm, długość 200mm), mały a cieszy ;) no i tanio mi wyszedł
Reply to
nuclear

Użytkownik "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eipjid$3nf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

STX to jeden z gorszych szajsow , nie polecam

Reply to
MuNiO

Dnia Tue, 7 Nov 2006 12:36:35 +0100, MuNiO napisał(a):

Wolisz alpierda? Ja mam STXa i jak za tę cenę to totalna rewelacja.

Reply to
scx

Użytkownik "scx" snipped-for-privacy@wu-pe.pe-el> napisał w wiadomości news:8oqti35m4jgc$.rimemmuhae04$. snipped-for-privacy@40tude.net...

lepsze TVM

mialem STX-y po tygodnou pracy sie rozpadly

Reply to
MuNiO

alpierd, ale ten 20cm z chropowatą membraną, za 35zł mam suba zrobionego na 2 głośnikach, w samochodzie w obudowie zamkniętej, i ludzie, którzy jeżdżą ze mną chwalą

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "MuNiO" snipped-for-privacy@NOSPAMwp.pl napisał w wiadomości news:eiq0pb$6e8$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

firmowe kolumny tvm, z 2 głosnikami 27cm, grały ładnie, ale po wymianie głosników na analogiczne od stx grają lepiej, wg mnie, są to porównywalne firmy, jeden głosnik lepszy, drugi gorszy... a co do tego mojego malego suba

50W, to juz nieraz dostał wiecej niz powinien, pracuje drugi rok, i to z duzym "wypełnieniem" (warunki akademickie) i nie ma zadnego problemu.
Reply to
nuclear

Użytkownik "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eiqdu8$un2$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

zobacz jak jesyt klejony STX , jakby jakims wikolem czy cos

Lepiej juz zainwestowac w glosniki Monacor-a , sa dobre modele do suba nawet i 2 cewkowe

Reply to
MuNiO

Użytkownik "Tamikan" snipped-for-privacy@jabajbaj.pl napisał w wiadomości news:eipelj$h0n$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl... | | Użytkownik "__\/\/aldek" <wal snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości | news:eiokd0$b0n$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... | > Witam, | > zastanawiam się, jak zbudować pasywny sub? | | kupujesz dobry głosnik, jak nie masz kasy to coś z oferty np |

| | sciagasz program np najprostszy WINISD lub lepszy Bassbox |

.. i o te 'tony' chodzi ;-) Cciałbym, by brzmiało najlepiej - trudno wybrać coś sensownego, stąd moje pytanie. Dzięki wszystkim za opinie - zainspirowały mnie do poszerzenia zainteresowań. Pozdrawiam wszystkich - waldek

Ps. ...szukam w nowych wątkach...

Reply to
__\/\/aldek

a tak z ciekawosci, co sadzicie o tym glosniku:

winisd gra ciekawie (w 60l obudowie niesie od 25hz) ale jak to jest z takimi głosnikami w praktyce?

Reply to
nuclear

Użytkownik "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ejb0ip$59n$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

ztcw to tylko nadaja sie do przykrecenia na tylny fotel w aucie

ja kiedys popelnilem subb z opisu w polskim elektorze na glosniku monacor-a

30cm 2 cewkowym
Reply to
MuNiO