EEG - jak to zbudować?

Interesuje mnie możliwość skonstruowania prostego elektroencefalografu. Czy jest tu ktoś kto ma jakieś materiały lub wiedzę na temat budowy i działania EEG???

z góry dziękuję za odpowiedzi corman

Reply to
corman

corman napisał(a):

google.pl

Reply to
Maksymilian Dutka

O EEG nic nie wiem natomiast tu masz EKG

że cos ci się przyda.

PC

Reply to
PeCe

jest porównywalne, tylko EEG ma nieco niższe potencjały i więcej kanałów. No i w obu przypadkach musisz uważać na bezpieczeństwo, bo inaczej będziesz miał problemy ze zwłokami. Dawniej były stosowane wzmacniacze izolacyjne, duże, drogie i zżerające mnóstwo energii. Obecnie robi się analogowe międzymordzie z przetwornikiem AC po stronie "gorącej" (pacjenta), a izolację robi się cyfrowym sprzęgiem optycznym.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Duzo nizsze - mikrovolty zamiast mili.

Zrob zasilanie bateryjne. Przy okazji mniej zaklocen.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

wiem. Nieco niższe traktuję logarytmicznie :-) Przerabiałem kiedyś uniwersalny rejestrator EKG/EEG.

To nie ja pytałem ;-) tylko do czegoś chcesz to podłączyć. Jak podłączysz do PCta, może jeszcze do gniazdka bez bolca, to możesz mieć poważny kłopot z utylizacją zwłok.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Krzysztof Rudnik napisał(a):

I dlatego lepiej dać sobie spokój, nawet z elektrodami jest problem, swego czasu na jakiejś polskiej stronie był opis takich elektrod, moim zdaniem stopy nie do zdobycia na domowe warunki.

Reply to
Maksymilian Dutka

elektrody można kupić. Jednorazowe kosztują ok. 50ct-1EUR za sztukę. Elektrody wielorazowe, na przykład srebro/chlorek srebra jakieś

20-30EUR. Pasta kontaktowa jest stosunkowo niedroga, parę EUR za puszkę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Na mój rozum jest to połączenie 2 elektrod przyłożonych do skóry głowy za pomocą przewodzącej substancji, a urządzenie to mikrowoltomierz+ kilkustopniowy wzmacniacz +oscyloskop + częstosciomierz (wystarczy zakrez do 1 khz)

Reply to
Robert

corman napisał(a):

Może takie coś