Grubość izolacji przewodu

Spotkał się ktoś z przewodem o grubości 0,2mm2 (AWG 24) żeby miał izolację grubszą od 0,5mm/0.020" ?

Większość przewodów 24AWG jakie znajduję podaje grubość izolacji na "nominalne" 0.020" z tolerancją +/- 0.007" co daje w praktyce możliwie minimalną grubość izolacji 0.013".

Szukam przewodu, który miałby grubszą izolację, minimum

0,5mm a nie nominalnie 0,5mm. Kumacie czaczę?

Materiał izolacji, czyli typ tworzywa/plastiku nieistotny. Drut może być miedziany, cynowany, posrebrzony - obojętne.

Reply to
Pszemol

W kazdej fabryce kabli jak zamowisz tone to Ci zrobia z dowolnnej grubosci izolacja.

Reply to
Zenek Kapelinder

Ta grubość to ma być samej powłoki (0,4mm+2*0,5mm=1,4mm), czy całego przewodu? To drugie odpowiada TIW 0,4.

Przewody w izolacji silikownowej? Zazwyczaj są bardzo grube.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2019-01-05 o 23:13, Pszemol pisze:

Chińskie "komputerowe" kable zasilające - masz tam zarówno izolację czasami 8mm, jak i mikroskopijną linkę ;)

Reply to
Adam

Dnia Sun, 6 Jan 2019 00:41:10 +0100, Adam napisał(a):

komputerowe jak komputerowe - Chinczycy lubia takie: kable rozruchowe

200A, kabelki miernikow.

Użytkownik "Adam" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:q0rfaj$b5l$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Się zgadza. Jak niechcący rozdeptałem wtyczkę prądową zasilacza do dysków twardych, to zdecydowałem sie nową dać. Kabel od prądu w kompie, tak samo gruby, Ale cienkie lice, właściwie nie dające sie lutować, zgiąć, magnes przyciągał... Wreszcie, niemałym wysiłkiem zmogłem. kabel gruby, a żyłki, chyba po pół mm średnicy, w grubej izolacji.

Reply to
HF5BS

"Pszemol" q0ra6a$9sm$ snipped-for-privacy@dont-email.me

Mam niemal takie w mierniku za 7 pln. ;)

Żartuję oczywiście -- za nieco ponad 7 pln.

Jeden z przewodów tak złamał się, że mogę suwmiarką zmierzyć grubość przewodnika, co uczyniłem:

3.33 mm -- średnica przewodu w izolacji 0.65 mm -- średnica samego przewodnika (pomiędzy 0.65 i 0.64 -- to tylko elektroniczna suwmiarka i delikatne druty)

Zatem grubość izolacji to (3.33-0.65)mm/2 czyli 1.34 mm.

pi*(0.65/2)^2=0,331830724035422 pi*(0.64/2)^2=0,321699087727595

Ty piszesz o grubości 0.2mm2 i AWG 24, czyli chyba o przekroju poprzecznym 0.2 mm^2.

AWG mm mm^2 24 0.0201 0.511 49.7 19.6 0.404 0.205 84.22 25.67

Mój ma nieco większy (0.33mm^2) przekrój, ale i znacznie grubszą (1.34mm) izolację niż 0.5 mm.

Mój to chyba AWG 22.

AWG mm mm^2 22 0.0253 0.643 39.5 15.5 0.642 0.326 52.96 16.14 24 0.0201 0.511 49.7 19.6 0.404 0.205 84.22 25.67

Mam nadzieję, że nie pobłądziłem w skomplikowanych ;) obliczeniach -- ostro rozchorowałem się ostatnio...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Chodzi o minimalną grubość powłoki.

Poszukam, dzięki.

Reply to
Pszemol

Przecież się zgadza. Robisz zwarcie akumulatora i proszę... 200A płynie :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

A zdradzisz w ogólnym zarysie, skąd takie nietypowe wymaganie? Zazwyczaj ludzie cisną w drugą stronę, czasem absurdalnie, a Ty chcesz pogrubiać...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Pewnie chce puszczać HV. Tez kiedyś szukałem takiego przewodu do zasilania lamp HQI, tam jest 4kV przy starcie.

Reply to
Marek

Do puszczania HV kluczowym parametrem jest napięcie przebicia, a nie grubość izolacji.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

No ale z reguły idzie to w parze. Jak się nie zna napięcia przebicia to pozostaje tylko grubość.

Reply to
Marek

W zastosowaniach hobbystycznych tak bywa, ale nie w produkcji. Jak kabelek nie ma stosownej deklaracji producenta w dokumentacji, a chcesz nim puszczać coś niefajnego, to się go nie używa. Dlatego nie przypuszczam, by chodziło o HV, bo Pszemol nie wygląda na osobnika zabezpieczającego się przed odsiadką za pomocą suwmiarki.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Wyjątek od reguły - kable rozruchowe w hipermarkecie :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

No widzisz... a pozory czasem mylą :-)

Też mi się wydawało że nominalne napięcie przebicia izolacji powinno być tutaj kluczowym parametrem, a tymczasem jednak chodzi o jej grubość minimalną... i jest to wyraźnie napisane na rysunkach certyfikacyjnych i tego nie przeskoczę.

A chodzi o amerykański UL, certyfikację "intristicaly safe" w skrócie IS (czyli "bezpieczny by design") i urządzenia idące do instalacji w strefach niebezpiecznych (łatwopalnych) gazów, pyłów...

Najlepsze jest w całym zamieszaniu to, że niektóre przewody, omianowane normami UL z odpowiednim numerkiem, piszą w specifikacji że ich grubość NOMINALNA jest 0.020", a więc uwzględniając +/- tolerancji będzie ona czasem cieńsza, a nie może być... i bądź tu mądry i pisz wiersze.

Reply to
Pszemol

Przez pół sekundy :-)

Reply to