Grawerowanie w drewnie

Chciałbym zbadać temat grawerowania drobnych elementów w drewnie Do tej pory z tym kompletnie do czynienia nie miałem Potrzebowałbym urządzenie które "wypali" mi w drewnie/ sklejce jakieś proste grafiki. Obszar roboczy wielkości kartki a4 będzie aż nadto Na szybko takie coś znalazłem Ale to przypadkowy strzał Może ktoś jest w temacie i coś doradzi?

Kris

Szukaj "3d printer 4 in 1" albo "3 in 1". Jest tego kilka typów.

Na przykład:

W gruncie rzeczy nada się do tego każda drukarka 3D o odpowiednio stabilnej konstrukcji, po zmianie głowicy.

Reply to
heby

W dniu 28.11.2021 o 16:23, Kris pisze:

Laser 15W :) Sprawdź sobie ile takie lasery kosztują. W cenie tej maszyny to może coś w okolicach 7-8W kupisz, za sam laser.

Pooglądaj YT wydaje mi się, że jest zależność między mocą a jakością grafiki, do pewnej mocy grafiki w drewnie wychodzą lepiej, powyżej już nie. Ale interesowałem się tym wieki temu może wtedy sterowniki nie potrafiły dobrze PWMem operować, nie wiem.

I pamiętaj, jak kupujesz laser 15W w cenie takiego 2,5W to on będzie miał te 5W :) przez miesiąc a potem zdechnie.

Reply to
Andrzej W.

Dzięki za trop. Da się budżet zmniejszyć poniżej 2 tys?.

Reply to
Kris

  • do tego moduł lasera i jakieś umiejętności przymocowania go w miejsce ekstrudera.

Ile kosztuje moduł lasera - nie wiem, zależy od mocy. Widywałem od 200zł jakieś półwatowe.

Innymi słowy drukarkę + laser można poskładać za 1000zł.

Zaznaczam, że Antet zabudowana w ramie stalowej Tatara to już nie jest zabawka, więc sama rama z napędem jest warta polecenia jako baza do dalszej zabawy, jakies proste CNC w drewnie na tym też się da zrobić. Acz to raczej dla majsterkowiczów.

Jesli chcesz sam laser, to widuje po 500zł ramy:

PS. Sam mam Anet A-8 wsadzoną w ramę Tatara i nie oddam nikomu :P

Reply to
heby

niedziela, 28 listopada 2021 o 18:21:33 UTC+1 heby napisał(a):

A za ile ew byłbyś w stanie oddać!:)

Reply to
Kris

To miłość :* Nie ma ceny.

Reply to
heby

W dniu 2021-11-28 o 16:23, Kris pisze:

Powitanko,

Jest tego zatrzęcienie na Alliexpress/Bangood. Zwykle ceny nie przekraczaja 200$. Oczywiście podana jest moc lasera w chińskich watach, a ich przelicznik na waty układu SI jest nieznany. Moc lasera jest w zasadzie potrzebna jedynie do szybkości. Można wypalać obrazki nawet ćwierćwatowym laserkiem z nagrywarki DVD, tylko to będzie trwało.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak