Gniazdo na tasiemkę od wyświetlacza

Ścieżka jest taka:

-> connectors -> PCB -> Manufacturer OMRON

-> Order Code ->

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Myśle ze to się spokojnie da zrobić nawet na ARM7 (tak aby jeszcze została jakaś moc na obliczenia) wystarczy generator na 8Mhz (nie wiem czy przypadkiem takiego generatora który nie obciąża uC nie da się zrobić w ARM7 na jakimś timerze) 3 kości SRAM (tyle że takie którym adres można przełączać szeregowo tym sygnałem 8Mhz) po 128KB które są podłączone do wyświetlacza bezpośrednio (ale można je programować z poziomu uC poprzez przełączenie zrobione na bramkach logicznych które mogą mieć wyjścia w wysokiej impedancji). Najlepiej by było gdyby tych kości było 6 ;-) albo dwie ale z organizacją 128kx24 wtedy tak jak mówisz byłby buffor i nie było by mignięcia podczas zmiany danych. Tyle że to strasznie dużo kombinowania najlepiej by było jednak użyć jakiegoś gotowego kontrolera.

Reply to
Kurciok

Obawiam sie ze mozesz miec klopot - konstrukcja ARM powoduje ze nie jest to zbyt szybka maszynka w banglaniu bitami na portach...

Reply to
PAndy

Najlepiej to by pasowała pamięć dwuportowa, niestety są cholernie drogie ;/

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

A co za problem - statyczny RAM, podwojny cykl i juz jest pamiec DPRAM...

Reply to
PAndy

Zobacz w gammie, maja takie kontrolery. Poszukaj o chipach SED xxxx, to sa wlasnie kontrolery LCD. Ale chyba najrozsadzniej zaszyc to w jakims CPLD. BTW. Masz ten wyswietlacz? Interesuje mnie czy plytke z elementami, ktora spod niego wystaje mozna "podwinac" pod wyswietlacz? Tak, zeby nic nie wystawalo spod ramki?

Reply to
T.M.F.

Temat aktualnie przerabiany, nie jest to takie proste w tym wypadku, mocno komplikuje i tak samo podnosi koszty.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

:) przypuszczam jednak ze kupno jednoukladowego DPRAM bedzie kilka razy wiekszy niz wykonanie go z kilku ukladow.

Reply to
PAndy

Jest taka szansa przy czym dokładając kolejne układy do projektu dostajesz kolejną porcję problemów do rozwiązania typu: znalezienie producenta, wybranie układu, który będzie a) dostępny, b) tani, c) produkowany przez długi okres czasu, d) ma dobre czasy dostaw, e) normalnych dystrybutorów itp. Poza tym zwiększa się powierzchnia płytki lub nawet ilość warstw. Sumarycznie dochodzisz do wniosku, że właściwie najlepszym rozwiązaniem jest wprucie tego wszystkiego do CPLD, albo nawet FPGA... tylko znowu te koszty... i kółko się zamyka ;)

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Mam. Można.

Reply to
Kurciok

lol - albo robi sie cos z mysla o amtorskim zastosowaniu wtedy krytyczne sa wylacznie dwa parametry - cena i latwosc zdobycia albo robi sie cos na produkcje i wtedy kalkuluje wiekszy obszar (stablinosc dostaw, cena montazu, awaryjnosc itd)

Tak wiec robiac cos dla siebie zazwyczaj przegladam zgromadzone zasoby jesli nie jestem z tego co mam nic wykorzystac to szukam kogos kto ma cos czego potrzebuje i patrze na cene czy zwyczajnei stac mnie by wsadzic taka kase w to. Jesli projektuje cos do produkcji to jednak robi sie rozpoznanie znacznie wiekszego obszaru.

Reply to
PAndy

maritex, zlacza do kabli plaskich ZIF

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Kurciok napisał(a):

To jak namierzysz dzialajace gniazdo do tej tasmy to prosze o info. Podoba mi sie ten wyswietlacz, chyba sobie zmajstruje do niego kontroler w CPLD Xilinxa. Przy okazji pobawie sie VHDLem, o czym myslalem juz od dawna...

Reply to
T.M.F.

Jeżeli robi się coś co ma być sprzedawane to najlepiej jeśli jest tanie w prodkucji, działa i do tego dobrze wygląda. I to jest problem :) czasami nie do przeskoczenia.

Reply to
Kurciok

maritex...zreszta maja tez LCD TFT o podobnych parametrach w podobnej cenie

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

To musze rzucic okiem, bo jak pytalem o 1/4 VGA to cena wynosila

500-700zl. Ale przydalbym sie taki z touch panelem. BTW. Wiem, ze znasz nie na VHDLu, w razie czego moge uderzyc?
Reply to
T.M.F.

spojrzalem jeszcze raz - niska cena dotyczy tych analogowych, chociaz to tylko troche komplikuje sterowanie

jasne, wal smialo :)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

true true

Reply to
PAndy

Z 40 wyprowadzeniami akurat nie ma ;) ale przedzwonie może będą mogli coś sprowadzić.

Reply to
Kurciok

Kurciok napisał(a):

W ROMie siedzi niezmienialny bootloader zrobiony przez Atmela. Procesor ma dużo RAMu więc wystarczy na zewnątrz doczepić małą szeregową pamięć DataFlash (kosztuje 5-10 zł) i gotowe. Bootloader potrafi wciągnąć część tej pamięci do wewnętrznego RAMu. Oczywiście podczas developmentu wygodniej jest podsyłać mu pliki UARTem (XModemem) albo przez USB zamiast ciągle zapisywać pamięć DataFlash. Stosujemy tego ARMa w najnowszym projekcie i wygląda obiecująco (chodzi na 198MHz ze względu na ograniczenie do 100MHz taktowania zewn. pamięci SDRAM).

Reply to
Adam Dybkowski