[głupie] co się stanie z UPS?

UPS ma 2 gniazdka wyjściowe na 230V. Do jednego z nich podpięta mała lampka - świeci. Wyłączamy kabel zasilający z sieci. UPS powiadamia o tym fakcie diodką, a czasem i komunikatem, pracuje dalej z akumulatora. Co się stanie gdy kabel zasilający włączy się do drugiego wyjścia UPSa? Perpetum mobile to nie wyjdzie :) ale czy coś się stanie z UPS-em? Arek

Reply to
Arek

Arek napisał(a):

Dawniej to były pomysły na połączenie prądnicy z silnikiem, ale jak widać technologia się zmienia (świat idzie do przodu) ;)

Odnośnie tego co się stanie to zależy od budowy UPS-a:

a) zrobi się zwarcie, b) będzie robił za modulowany generator, (ja bym to obstawiał: będzie się cały czas przełączał z zasilania sieciowego na bateryjne). c) będzie pracował jakby był na zasilaniu bateryjnym d) pobudzi się termo-bulgotnica z generatorem fali leżącej i wszystko wybuchnie albo uzyskasz perpetuum mobile (to zależy od tego ile masz w nim niebieskich LED-ów) :D

Pozdrawiam MD

Reply to
Maksymilian Dutka

Użytkownik "Arek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dhm7f0$i3k$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Najprościej spróbować. Bez ryzyka nie ma odkryć. Moim zdaniem będzie pracowało poprawnie do czasu wyczerpania się aku. Zby

Reply to
Zbino

Użytkownik "Maksymilian Dutka" snipped-for-privacy@usuntopoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dhma6u$56$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

(...)

Obstawiam punkt d) :)

Pozdrawiam

Użytkownik "Arek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dhm7f0$i3k$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zdarzało mi się czasem uruchomić UPS (najróżniejsze typy) z nie wyłączoną wtyczką która właśnie była w gnieździe wyjściowym. Nic się nie psuje, czasem zgłosi przeciążenie, czasem wypadnie i piszczy, czasem pracuje z baterii tylko bardziej brumi :-)

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Nic się nie psuje, czasem

Potwierdzam... Chociaz moze byc ze ups nawet nie zajaknie bo jesli to nie bedzie jakis SMARTups albo cos w tym stylu i na wyjsciu jest prostokacik to elektronika nie otworzy "wejscia". Tak samo jakbys chcial odpalic np. Evera z drugiego takiego samego upsiaka. Kiedys, kiedy zabraklo pradu w domku oswietlalem wieczorkiem dom lampkami podlaczonymi do upsa. Mam APC BackUPS CS i jakiegos tam Evera. APC posiada hotstart a ever nie. Podlaczylem tego evera do wyjscia z apc i ever nie zastartowal. Zrobilem test u sasiada i podlaczylem tego samego evera do Smarta ktory daje ladniutki sinus z baterii i ever zastartowal i normalnie ladowal baterie. Uffff koniec tych wywodow, mam nadzieje ze to wniesie cos pozytecznego do rozmowy...

Pozdrawiam, Przem@s

Reply to
Przem

Użytkownik "Ukaniu" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dhmqt2$f6l$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To chyba nie o ten przypadek chodziło autorowi. :-) On się pyta, co się stanie jak do wyjścia UPS działającego w pracy awaryjnej podasz 230V. :-)

Reply to
nom

nom napisał(a) w wiadomości: ...

Nie chodzi o spotkanie sieci z wyjściem UPSa :). Chodziło o włączenie wtyczki od zasilania UPSa zamiast do ściany (przełączy się na "pracę z sieci") ale do jego wyjścia podczas pracy z akumulatora. Spróbowałbym, ale na to firmowe UPSy. M.in. stary jamnik Meratronik.

Czyli można spodziewać się różnych reakcji w zależności od mądrości UPSa. W tym przypadku przy przełączaniu sieć->akumulator i odwrotnie jednak światło żarówki w lampce drga. Komputerom to nie przeszkadza ale podejrzewam, że eksperyment mógłby zakończyć się "czkawką". Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Arek

PS. Do M. Dutki: na sprzężenie silniczka od zabawki z prądnicą rowerową wpadłem samodzielnie.

Reply to
Arek