ft232 problemik

Użytkownik chomiczuk81 napisał:

Używałem tego czegoś ale korzystałem z gotowych modułów firmy SOYTER. Nie programowałem tego samemu. Dawno czytałem już opis ale coś mi się przypomina że na stronie producenta jest oprogramowanie (sterowniki), które pozwalają na programowanie tego scalaka a raczej eeprom bez zewnętrznej ingerencji. Jeśli chodzi o USB to więcej niż 0,5A nie podłączaj bo mu krzywdę zrobisz. W zależności od konstrukcji. Jeżeli USB jest zasilane bezpośrednio to może więcej pociągnie ale najczęściej USB przechodzi przez scalaczek, który kontroluje pobór mocy. Między innymi dlatego we właściwościach USB można przeczytać ile rzeczywiście urządzenie ciągnie prądu. Jeżeli ten scalaczek nie ma zabezpieczenia to poleci. Sprawdzone praktycznie :-(. Na szczęście na starej płycie głównej za dużo podpiąłem :-). Teraz zostało już tylko jedno USB :-).

Reply to
AdelA

chomiczuk81 napisał(a):

Do końca nie rozumiem w czym leży twój problem. Podłączasz moduł z FT232 zasilany z USB, instalujesz sterowniki VCP, uruchamiasz Mproga i programujesz EEPROM jak chcesz.

Reply to
Kristech

Miało być "instalujesz sterowniki D2XX"

Reply to
Kristech

chomiczuk81 at snipped-for-privacy@op.plx wrote on 14-12-2005 22:01:

Witam

Owszem, oba tryby zasilania.

Coś pokręciłeś trochę... on pobiera kilka mA. Chyba że chcesz z USB zasilić coś poza tym FT232....

Można go zaprogramować w układzie, już po zmontowaniu hardware'u

Masz datasheet/aplication note w pdf? To dokładnie poczytaj o podłączeniu poszczególnych pinów. Masz też tam _gotowe_ schematy aplikacyjne zasilania z USB, i zasilania zewnętrznego. To nie ma prawa nie działać.

Reply to
DJ

Robiłem to dawno więc nie pamiętam szczegółów ale nie mialem z tym problemów. Instalujesz sterowniki D2XX. Programem do zapisu eeproma ( pewnie ten MProg ) programujesz PID i ustawiasz czy zasilane z USB i chyba podajesz jaki pobór prądu. Jeśli ci się coś źle wpisało to zerujesz wpisy i ustawiasz na nowo dokładnie wg instrukcji. Coś sobie przypominam, że inne niż FT i eeprom elementy powinny być zasilane przez klucz tranzystorowy bo nie mogą obciążać zasilania z USB zanim FT232 nie zamelduje się hostowi i nie poda zapotrzebowania na prąd.

Reply to
Mariusz Dybiec

Zapomniałem dodać, że po tym wywalasz sterowniki D2xx instalujesz VCP i masz wirtualne COMy ( o ile wpisałeś ID takie jakie są w pliku .inf )

Reply to
Mariusz Dybiec