Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie kto? do?wi

Moje dwie pierwsze próby.

I w sumie nieciekawe filmiki ale może ktos lubi:
I epistoła: Może ktoś ma ciekawsze doświadczenia i sie pochwali albo rzuci linkiem do swoich rezultatów? Poczytalem co nieco na grupie i na elektrodzie ale nie widze zeby jakiś szał z frezowaniem ludziom wychodził.

Przy frezie V 0.7 pady wyszły małe. Przy jednoostrzowym 0.4 użyłem ścieżki narzędziowej dla freza 0.7 i stąd te zwarcia w paru miejscach.

Frez 0.7 był ostry i taki pozostał. Frez 0.4 sie ułamał i dlatego ścieżki są takie postrzępione, ale po przetarciu papierem są ok.

Ale to bylo zamierzone bo obrazek jaki mialem (pcb bylo z bmp robione) byl troche kiepski i nie chcialo mi sie nad nim sleczec.

No i to były pierwsze dwie proby. Zabieralem sie do tego dobre 3 tygodnie i ten frez 0.4 mnie przerażał. Ale okazalo sie ze jest dostatecznie wytrzymały i ułamał się przez błąd operatora (powaliło mi sie przy ustawianiu zera i nacisłem page down zamiast page up i zamiast odsunac sie o 1mm wbilem freza w plytke :) )

Te zwarcia beda wygrzebane dremelem. Naliczylem ich narazie z 6 sztuk wiec nie ma katastrofy. No i powiercic calosc trzeba bo otwory nie sa przelotowe, jak to na prototyp przystalo.

Posuwy to okolice 100-200mm/sek. Glebokosc frezowania to jakies 0.2mm. Ta 0.7 robila sie jakies 15 minut a ta 0.4 okolo 30-tu (wolniejszy posuw)

A no i zdjecia zrobione jeszcze przed przetarciem papierem sciernym. Niektóre ścieżki są zalepione pyłem i nie udało się go sprawnie wymyć.

Wychodzi na to że najlepszym będzie frez V 0.5mm. Moim celem jest obsłużenie płytek z DIL-ami. Wszelkiej maści drobne SMD trudno jest ogarnąć w moim labie. Albo mi podtrawia, albo zle sie lutuje. Wole stare dobre DIL-e...

Długo starałem się przekonać do trawienia płytek ale jakoś mi nie szło. Proces jakiś taki długi, trawienie trwało u mnie czasem pare godzin. No i potem problem gdzie wylać trawnik.

Reply to
ptoki

B327? Temperatura roztworu ok. 50 stopni, prawidłowe stężenie roztworu (200g na litr wody), wrzucasz płytkę dopiero po nagrzaniu roztworu, zapewniasz przepływ roztworu (najlepsze efekty uzyskiwałem obmywając roztworem płytkę z pęcherzyków powietrza, które się tworzyły) i jest OK. Nie trwa to kilku godzin, max kilkanaście minut.

Zobacz tu:

Do kibla? :)

Reply to
Adam Wysocki