Filtr dolnoprzepustowy dla 1Hz

Potrzebuje zbudowac filtr dolnoprzepustowy dla czestotliwosci odciecia 1Hz. Czy dla tak niskich czestotliwosci filtry projektuje sie jakos specjalnie?? Czy tak jak kazdy inny - wykorzystujac np. FilterCad microchipa?? Pozdrowienia

Reply to
5hinka

Deczko specjalnie - kondensatory wyjda po zboju, wiec trzeba sie zastanowic jak tu elektrolitow uzyc, mimo ich wielkiej tolerancji.

No i zastanowic sie nad sensem wyzsych stopni, a jesli potrzebne .. moze cyfrowo ?

są. W moim generatorku na MAX038 mam kondensator 22mikro styroflex złożony z

2x10 mikro i 2 mikro. Tylko to duże jest. Są mniejsze, ale też mają wariacki rozrzut parametrów. W razie co, to możesz zwiększyć opornik i dodać ewentualnie bufory na wzmacniaczach operacyjnych. W moich wzmacniaczach sygnałów fizjologicznych mam filtry 5Hz i kondensatory 100nF.

można, ale lepiej unikać jak się da.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok