filtr

W dniu 2012-02-06 17:40, PL(N)umber_One pisze:

Nasuwa mi się następujące pytanie: Co ma ten filtr wnieść swym ciałem?

pzdr mk

Reply to
mk

W dniu 2012-02-07 18:00, wacek pisze:

Przecież napisane, że insertion loss :)

Teraz pewnie zapytasz co to S21 :)

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-07 18:11, wacek pisze:

Ty się nie pytaj czy ktoś potrafi policzyć tylko czy ty potrafisz. Przyznaj się może uczciwie do swojej niewiedzy i napisz po jakie informacje tu przyszedłeś. Pisałeś że potrzebujesz danych dławika aby móc coś policzyć. Napisz ty może jakie to potrzebujesz parametry dławika żeby policzyć charakterystyki filtru. Bo z danych podrzucanych przez różnych, chcących ci pomóc ludzi masz wystarczająco informacji. Z podanych charakterystyk można wyliczyć i pojemność rozproszenia i rezystancję równoległą strat.

mojej przeglądarce coś tam miga na czerwono na dole z lewej. Weź ty się chłopie ogarnij. Ani nie potrafisz znaleźć niczego w google ani na wikipedii ani w konkretnym sklepie online. I nie widać abyś dostarczone ci pod nos dane potrafił w jakikolwiek sposób wykorzystać. Przy takim podejściu szybko skończysz te studia.

Reply to
Mario

W dniu 07.02.2012 18:11, wacek pisze:

Sorry, ale to brzmi jak:

- do sterowania diodą użyj jakiś NPN (np bc848) i 1k rezystor na bazę = jak policzyć jaki mi potrzeba tranzystor i rezystor i czy znacie dokładne charakterystyki rezystorów

No tak, taki migający na czerwono napis "Sklep Online" można łatwo przeoczyć...

Reply to
Michoo

W dniu 2012-02-07 19:42, wacek pisze:

Pisałeś że chcesz sobie policzyć ale nie możesz znaleźć parametrów. Twierdziłeś, że policzenie zajmie ci mniej czasu czyli z tego wnioskowałem, że wiesz jak liczyć.

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-07 19:25, wacek pisze:

Dławik ma równolegle dopiętą pojemność rozproszenia i rezystancję strat (właściwą dla wysokich częstotliwości). Do tego wszystkiego w szereg jest wpięta rezystancja szeregowa odpowiadająca rezystancji dla DC. Jak ci wyszło, że się rezystancja równoległa dławika połączyła równolegle z jego rezystancją szeregową? Pojęcia nie masz o tym co robisz. Jeśli w skrajnym przypadku wyjdzie, że Rs=0 (bo idealny przewodnik zastosowano w uzwojeniu) to z tego wyniknie że rezystancja równoległa wyniesie 0 bo została zwarta zerową rezystancją szeregową?

Rozmawiasz z ludźmi którzy mieli porządną dawną maturę oraz skończyli studia na których wymagano wiedzy a nie tylko kwitku opłaty za semestr. Widzę po twoich brakach w podstawach z Teorii Obwodów, że nie jesteś stanie napisać równania na transmitancję obwodu składającego się z cewki, dwóch kondensatorów i dwóch rezystorów. Nie jesteś nawet w stanie narysować obwodu zastępczego dławika i podać wzoru na jego impedancję. Zadanko jest na przynajmniej 2 godziny liczenia ręcznego na kartce. Sporo czasu zajmie sprowadzenie do funkcji wymiernej. Potem wyliczenie Re(Z), Im(Z) czy ewentualnie |Z|. Na końcu wyrysowanie charakterystyki metodami z badania przebiegu funkcji. Kiedyś było w liceum, teraz podobno na studiach w żałosnym wymiarze. Nawet jeśli masz opanowaną w wystarczającym stopniu analizę matematyczną polegniesz na podstawach teorii obwodów.

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-07 20:07, wacek pisze:

Po tym jak ci się rezystancja równoległa zwarła rezystancja szeregową to mam wątpliwości co do twojego aparatu.

Przecież ustaliliśmy już, że pojemność rozproszona daje rezonans. W sytuacji idealnej dając nieskończoną rezystancję a w praktyce równą rezystancji równoległej rzędu kilku - kilkudziesięciu kiloomów.]

Charakterystyka opisuje przebieg jakiejś funkcji. Idealny dławik skompensowany miałby charakterystykę właściwą indukcyjności jedynie dla sygnału wspólnego. Charakterystyka dla sygnału różnicowego byłaby jak zwykłego rezystora bo by się idealnie skompensowały obie indukcyjności. W praktyce istnieje indukcyjność rozproszenia (ze 2-3 rzędy słabsza od indukcyjności każdego z uzwojeń). Daje to dla sygnału różnicowego charakterystykę z rezonansem dla częstotliwości rzędu dziesiątek MHz. W każdym razie tak mi się wydaje a zaznaczę, że nie jestem specem od indukcyjności. ATSD to twoje zaczepki personalne, sugerujące braki w edukacji paru osób, były stanowczo nie na miejscu i ciesz się, że mimo tego uzyskałeś trochę informacji.

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-07 21:04, wacek pisze:

W ten sposób rozumując to nigdy idealny rezonans równoległy nie dawałby w granicy wartości nieskończonej rezystancji obwodu ale zerową przez zerową wartość rezystancji szeregowej (z którą według twojej analizy nieskończona rezystancja równoległa dała by wypadkową wartość zero) :) Przecież rezystancja równoległa nie jest równolegle łączona do rezystancji szeregowej ale do indukcyjności połączonej szeregowo z rezystancją szeregową.

ście że można to sprowadzić do modelu szeregowego ale nie w tak absurdalny sposób jak to zrobiłeś. Skoro jesteś biegły z analizy to wylicz sobie jak się zachowa wypadkowa rezystancja w pobliżu rezonansu.

I ci ludzie mówią ci jak krowie na rowie, że tego się nie liczy jeśli chcesz po prostu zabezpieczyć urządzenie przed zakłóceniami. Widocznie nie jesteś elektronikiem mającym problem z zakłóceniami ale studencikiem, który chce żeby ktoś za niego zrobił projekt.

a nie po tym czym się chwalą że

Poległbyś nie umiejąc zrobić modelu zastępczego dzielnika LC. Ani samego dwójnika L.

To nawet nie wiesz skoro piszesz "pewnie". To co? Technikum?

Spoko. Sam siebie nie wyrzucę. Ale mam wewnętrzne przekonanie, że ty nie jesteś zawodowo czynnym elektronikiem by z twoim nieporadnym podejściem to zagadnienia szef by cię dawno wywalił. Ja bym w każdym razie nie chciał mieć tak nieporadnego pracownika, nie potrafiącego poszukiwać informacji ani ich właściwie zinterpretować gdy mu je ktoś podsunie pod nos.

Reply to
Mario
[...]

Chyba całkiem oślepłeś.

Mam dosyć.

*PLONK!* za kłamstwa i insynuacje.

W dniu 2012-02-07 21:18, wacek pisze:

Przede wszystkim to jest na razie dwójnik. Ma połączone w szereg Rs i L. Do szeregowego połączenia tych elementów czyli do skrajnych zacisków dopinasz teraz rezystancję równoległą Rr (oraz pojemność rozproszenia C). Gdy ci się rezystancja szeregowa zmniejszy do zera pozostaje tylko L z dopiętym równolegle Rr. I wartość tego Rr jest nadal Rr, a nie zero mimo, że Rs wynosi zero :)

Zobacz sobie rysunek na końcu podlinkowanego pdfa.

Tam jest schemat tego modelu z rezystancją równoległą i szeregową bo nie chce mi się tego rysować. W inny poście linkowałem do googlebooks ale mogło mi coś nie wyjść. Zredukuj sobie teraz RDC do zera i przemyśl czy w efekcie uzyskasz wypadkową rezystancję równoległą równą zeru.

Kreujesz się na kogoś kto ma problem konstruktorski. Dostajesz sensowna odpowiedź inżynierską jak rozwiązać problem a ty człowiekowi zarzucasz, że niechęć do liczenia wynika z braku edukacji. Nie są ty mile widziane drwiny pytającego z osób chcących pomóc. Zwłaszcza gdy pytający wygląda na cwaniaczka szukającego kogoś kto mu rozwiąże zadanie domowe.

Reply to
Mario