Do elektroakustyków, przeróbka 5.1 na 2.1, jak?

Witam

Chcę przerobić zestaw kina domowego 5.1 na układ 2.1. Nie mam gdzie ustawić tyłów, a wolałbym aby tylne głośniki dodały animuszu tym przednim podstawowym.

Dodam co ważne, że wszystkie głośniki są takie same, jedno głośnikowe od takiego bardzo budżetowego kina domowego.

Wymyśliłem dwa układy.

  1. Typowy równoległy z dodatkowymi rezystorami szeregowymi aby utrzymać początkową impedancję zestawu.

  1. Jak wyżej wymieniony ale jedna kolumna z odfiltrowanymi niskimi/średnimi częstotliwościami za pomocą kondensatora. Coś jakby jeden z głośników robił za wysokotonowy. Ten zestaw wg. mnie ma chyba pewną przewagę nad poprzednim. Można by zastosować rezystory o mniejszej wartości - taki układ mniej obciąża wzmacniacz! A dzięki niższym rezystorom bardziej wykorzystana jest moc wzmacniacza.

Czy tak? Czekam na wasze uwagi i sugestie. A także na całkiem inne rozwiązania.

Pozdrawiam Sbox

Reply to
Sexbox

Użytkownik "Sexbox" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d05od2$fbf$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

no wiec wg mnie nie ma co kombinowac..... zalezy pod co masz podpiete to kino domowe jesli pod DVD to one maja przewaznie wyjscia na kazdy kanal osobno wiec z tym problemu nie ma musisz polaczyc np prawy tylni z prawym przednim i tak samo lewy ... bez niczego na zywca.. pewnie bedzie ciszej gralo ale to jest niestety wada.... chyba ze masz wzmacniacz na kazda pare to nie ma roznicy mniej wiecej tak :

Prawy Przedni ===>

========> P Prawy Tylni ====>

Lewy Pprzedni ====>

========> L Lewy Tylni ====>

|---------------------------------------------------------| Pozdrawiam ! Adrian Z. GG:6905156 Tlen: komprez snipped-for-privacy@tlen.pl

Reply to
Anibol

niskimi/średnimi

Jesli juz musisz to polacz szeregowo oba glosniki - odpadnia ci rezystory - co za roznica czy glosniki beda mialy wyzsza impedancje i pobiora mniejsza moc ze wzmacniacza czy bedzie uklad z rezystorami ktory bedzie mial nibynominalna impedancje ale polowe mocy straci w rezystorach? - tak czy siak bedzie gralo ciszej - nie ma co kombinowac za bardzo - jesli by sie dalo tak przeprogramowac/skonfigurowac procesor ze tylnie bylyby z przodu z minialnym opoznieniem to powinny akustycznie uplastycznic scene dzwiekowa i rozszerzyl pole akustyczne ale bedzie to zabieg sztuczny. Moze warto poeksperymantowac z poziomem i opoznieniem w tylnich kanalach - jako hint podpowiem ci ze mozesz je obrocic do sciany tak by nie emitowaly dzwieku bezposredniu a dzwiek byl odbity od scian to tez wzbogaci scene dzwiekowa a nie powinno byc specjalnie irytujace - zawsze mozesz zmniejszyc poziom w tylnich kanalach tak ze bda odczuwane w obrazie akustycznym ale nie beda wyraznie rozroznialne... osobiscie nie polecam mieszania stereo i dzwieku przestrzennego ale realia polskie jakie sa kazdy wie wiec czasem trzeba isc na kompromis z wlasnymi uszami. pozdrawiam

Reply to
PAndy

Nie za bardzo rozumiem, czy to połączć po stronie wyjść mocy, czy też jeszcze na wyjściach liniowych pomiędzy DVD a wzmacniaczem, jeśłi tak to takie rozwiązanie odpada bo moje kino domowe to wszystko w jednym (DVD+radio+wzmacniacz).

Prosiłbym o więcej szczegółow.

Reply to
Sexbox

A może w ustawieniach DVD jest opcja 2; 2.1; 4; 5.1. i wystarczy wybrać to co Ciebie interesuje.

Reply to
Bociek