Przeziębiony pecet ?

Używam od kilku lat peceta na Athlonie 1600+, płyta MSI od dłuższego czasu nie dodawałem nowego sprzętu... Niestety pojawiła się przykra przypadłość, Windows XP pokazuje mi blue-screen w trybie tekstowym i pisze po resecie, że się wygrzebał z poważnego błędu i żebym poinformował o tym Microsoft. Czasem pojawia się też stronka www z opisem, że błąd został spowodowany przez "device driver" ale nie można ustalić który... Ponieważ niczego nie dodawałem ostatnio to jestem w kropce. Musiało się wykrzaczyć coś, co się samo ściągnęło z sieci.

A najlepszym motywem jest to, że ten niebieski ekran i wykorbki zdarzają się tylko gdy uruchamiam peceta po kilku godzinach przerwy, gdy jest zimny, ostudzony. Kilka razy potrafi się zresetować przez taki niebieski ekran i potem już pracuje poprawnie... Przetestowałem czy to rzeczywiście temperatura naciskając guzik Pause/Break na klawiaturze w czasie bootowania (zaraz po teście pamięci) i odczekałem 5 minut zanim wystartowalem Windows XP - wszystko zadziałało poprawnie.

Co może być grane ??? Czy mój pecet ma grypę ?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl... | Używam od kilku lat peceta na Athlonie 1600+, płyta MSI | od dłuższego czasu nie dodawałem nowego sprzętu... | Niestety pojawiła się przykra przypadłość, Windows XP | pokazuje mi blue-screen w trybie tekstowym i pisze po | resecie, że się wygrzebał z poważnego błędu i żebym | poinformował o tym Microsoft. Czasem pojawia się też | stronka www z opisem, że błąd został spowodowany przez | "device driver" ale nie można ustalić który... | Ponieważ niczego nie dodawałem ostatnio to jestem w kropce. | Musiało się wykrzaczyć coś, co się samo ściągnęło z sieci. | | A najlepszym motywem jest to, że ten niebieski ekran | i wykorbki zdarzają się tylko gdy uruchamiam peceta | po kilku godzinach przerwy, gdy jest zimny, ostudzony. | Kilka razy potrafi się zresetować przez taki niebieski | ekran i potem już pracuje poprawnie... | Przetestowałem czy to rzeczywiście temperatura naciskając | guzik Pause/Break na klawiaturze w czasie bootowania | (zaraz po teście pamięci) i odczekałem 5 minut zanim | wystartowalem Windows XP - wszystko zadziałało poprawnie. | | Co może być grane ??? Czy mój pecet ma grypę ?

Grype moze niekoniecznie ale np problemy z kndensatorami na plycie, ew moze jakis problem na styku z pamieciami ? Ja mialem kiedys podobny przypadek, jak sie okazalo pomoglo wyjecie i wlozenie karty graficznej ....moze podobnie jest u Ciebie ? Pzdr Marcin

Reply to
Makxio

Problem ze stykami/gniazdami jakoś przełknę, ale jakie rozumowanie doprowadziło Cię do problemów z kondensatorami ? Przecież zwykle nie starczy 5 minut na nagrzanie kondensatorów...

Reply to
Pszemol

| | Problem ze stykami/gniazdami jakoś przełknę, | ale jakie rozumowanie doprowadziło Cię do | problemów z kondensatorami ? Przecież zwykle | nie starczy 5 minut na nagrzanie kondensatorów... |

Ano np to ze w pierwszym swoim poscie napisales ze uzywasz tego PC od kilku lat wiec tak mi przyszlo do glowy ze ew. moga o sobie znac kondziolu. Oczywiscie jest to tylko gdybanie, ja bym raczej zaczal od posprawdzania kontaktow w PCI, AGP, pamieci etc....

Marcin

Reply to
Makxio

A jaki to MSI ??

Reply to
Bociek

Mam ten sam objaw z plyta ABIT-a z juz wymienionymi kondensatorami. Po 18 miesiacach od wymiany "zimny" komputer zaczal sie resetowac. Cieply pracuje poprawnie. Poszarpalem wymienionymi elektrolitami - pomoglo na tydzien. Albo gdzies mam zimne luty, albo kondziolki juz szlag trafia... nie potrafie wytlumaczyc dlaczego przy 1-szej pobudce z rana komputer sie resetuje...

Adam

PS. zimne auto tez mi gasnie, jade do regulacji :)

Reply to
Adam

A to jakiś stary z chipsetem K266A - model 1638 chyba... albo coś w tym guście.

Reply to
Pszemol

Użytkownik Pszemol napisał:

Sprawdź sobie napięcia na zimno i na nagrzanym - chociażby monitoringiem na płycie.

Reply to
Mariusz Dybiec

Nie wiem czy zdążę... :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik Pszemol napisał:

Czemu? Wchodzisz do BIOSu (albo SETUP jak wolą niektórzy) i masz tam odczyt napięć.

Reply to
Mariusz Dybiec

No tak, pod warunkiem że się po drodze nie wykorbi... Ale chyba masz rację - wykorbia się dopiero w Windows. Wypróbuję...

Reply to
Pszemol