DC12V --> DC15V 3,5 A

witam, szukalem troche na grupie ale tego akurat nie znalazlem, wiec pisze, otorz potrzebuje zbudowac uklad, przetwornice napiecia ktora z napiecia stalego 12 V da mi napiecie stale 15V, prad 3,5 A.

Moze akurat ktos sie otarl, a moze jest jakis gotowy scalak?

pozdrowienia robert

Reply to
robert
Maciej Sobolewski

MC34063 + tranzystor NPN.

Ale LM2587 drogi jest.

moge podeslac gotowy projekt na UC3843 bodajze.. u mnie na 19V,5A dziala sobie, i to kilak sztuk kumplom do laptopow zrobilem R.M. - wiem, wiem, ma teoretycznie za duze straty na rez w zrodle...ale dziala ladnie i sie nic specjalnie nie grzeje a z 13 na 15V nei bedzie mialo to znaczenia..

Reply to
Greg

a jakbys chcial cos innego, czego chyba taneij nei da sie zrobic, to jest tutaj uklad, ktory splodzilem wiele lat temu, i doczekal sie wielu wykonan, takze przez Grupowiczow (a przynajmniej jednego)

Greg

  • nauszniki. ;-) To ja polece LM3578 albo MAX668.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Jak się oszczędza na Rsc...

Drogi.

A jak z dostępnością i ceną?

Piotr Wyderski

A MC34063 poniżej 2 PLN. Do tego tranzystor za 50 groszy...

Ale też wymaga zewnętrznego tranzystora i też tani nie jest...

Albo lutowanie na pałę i modlitwa ;-)

dziekuje za podpowiedzi, czy ktos z Was dysponowalby gotowym projektem, a co powiecie na 4, lub 5 amper? tak to wlasnie ma byc do laptopa :)

Reply to
robert
Reply to
Robert Polkowski

odezwij sie na priv, mam takowy, to podesle.. a ten powyzszy schemat chodzil wlasnei na 5A

Reply to
Greg