Czy tym zdalnie mog

Może ktoś zerknąć czy tym mogę zdalnie włączyć kompa? Oczywiście po zamontowaniu równolegle w obwód przycisku Power w obudowie kompa :)

Z opisu: Jog: press one button is ON, loosen your finger on the same button is OFF (need one channel switch and one buttons remote control).

Reply to
radekp

W dniu 2020-04-23 o 00:12, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

Ty jako wolny człowiek wszystko możesz, ale raczej nie powinieneś. Bo przekaźniki mają max. 125V AC.

Reply to
t-1

Dlaczego nie możesz normalnie:

?

Reply to
heby

W dniu 23-04-2020 o 00:12, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

Z opisu wygląda, że powinno działać.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 23-04-2020 o 17:13, t-1 pisze:

Z zasilacza kompa wychodzi max. 12V, więc się nadaje.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 23.04.2020 o 00:12, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

W swoim pomyśle potrzebujesz zasilacza 12V a z zasilacza w PC masz tylko

+5Vstb, przekaźniki nie zadziałają. Poza tym prąd pracy podany w opisie jest z dupy, same przekaźniki łykną 4x67mA.

Ja bym poszedł w sonoffa jeśli masz tam WiFi. Taniej, możesz zarządzać ze świata, są również wersje z pilotem.

A jak lubisz dłubać to naprawdę sporo możesz dodać do tego. Mi wyszedł trójkanałowy (klima, audio, komputer) wyłącznik, pomiar temperatury, ciśnienia wilgotności, czujka ruchu i sterownik klimatyzatora (IR). Do tego układ pilnuje by nie było tam poniżej i powyżej krytycznych temperatur.

Reply to
Andrzej W.

przychylam się do pomysłu. W biosie ustaw - uruchom się po przywróceniu zasilania, podłącz sonoffa i będziesz załączał kompa smartfonem.

to kup sobie takiego pilota jednokanałowego i zasilacz.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Thu, 23 Apr 2020 17:24:43 +0200, w <r7sc0c$9jq$ snipped-for-privacy@dont-email.me, heby snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(-a):

A jeżeli komp jest podłączony przez Wifi to to zadziała? No i coś musi ten sygnał wysłać, ale widzę że teoretycznie nawet telefon się nada.

Reply to
radekp

Thu, 23 Apr 2020 17:13:41 +0200, w <r7sbaq$1lml$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org>, t-1 snipped-for-privacy@todlaspamu.pl napisał(-a):

Czasy mechanicznego włącznika przez który przechodziała cała moc skończyły się na oko 15 lat temu :)

Reply to
radekp

Thu, 23 Apr 2020 20:18:35 +0200, w <5ea1dbfc$0$510$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, yabba snipped-for-privacy@a.pl napisał(-a):

To jeszcze zapytam - pasmo 433Mhz. To przejdzie przez ściany w mieszkaniu?

Reply to
radekp
2020-04-24 o 15:07 +0200, snipped-for-privacy@konto.pl napisał:

W kontekście komputerów to bardziej 25. Tyle lat już minęło od wdrożenia standardu ATX. Ja tam jednak wolałem, kiedy sprzęt (jakikolwiek) wyłączało się odcięciem zasilania. Teraz byle gadżet w domu kręci mi licznikiem non stop, włączony czy nie.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20200424165513.3f75c18e@mateusz...

2020-04-24 o 15:07 +0200, snipped-for-privacy@konto.pl napisał:

Ba - uspiony laptop mi sie budzi w nocy i instaluje aktualizacje. I nikt sie mnie nie pytal o zgode :-)

W dniu 23.04.2020 o 00:12, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

Nie wiem, czy będzie to dobre rozwiązanie, ale ja sobie kiedyś w BIOSie ustawiłem włączanie o konkretnej godzinie i się z roboty na kompa domowego logowałem celem czytania grup dyskusyjnych ;)

Reply to
Cezary Grądys

Mało prawdopodobne. Można to obejśc, ale wymaga to postawienia routera/bridge wif->ethernet wiec i tak jest podpięceim kablem tyle że do pudełka obok.

Po co masz komp podpięty przez wifi? To komputer przenośny?

*Teoretycznie* urządzenia z wifi mogą wspierać WoWLAN. Nie mam ani jednego w domu w którym to działa mimo że mam 2 karty *podobno* z takim bajerem, w dodatku w przypadku sieci szyfrowanych są sytuacje gdy to nie będzie w ogóle działać tak jak WoL.

Ten sygnał może wysłać router albo raspberry pi (podpięte przez wifi) czy dowolne inne urządzenie majace niskopoziomowy dostęp do sieci.

Reply to
heby

W dniu 24-04-2020 o 15:08, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

To zależy jak dobrze Chińczyk to zaprojektował. :)

Radiolinie Gorke, Elmes lub RA-100 spokojnie działają w obrębie całego

100 metrowego mieszkania. W prostym korytarzu w biurowcu zasięgi są około 50 metrów. Przeszkodą są całkowicie metalowe drzwi do garażu w ścianie ceglanej.

yabba

Reply to
yabba

Fri, 24 Apr 2020 11:01:16 +0200, w <5ea2aad0$0$522$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, "Andrzej W." <awa_wp.a_to snipped-for-privacy@wp.pl napisał(-a):

No nie, przecież jest 12V (oraz 5V i 3,3V). Problem widzę w tym, że jest tylko po włączeniu zasilania. Ale być może gdzieś w zasilaczu można się podłączyć przewodem pod 12V...

Reply to
radekp

snipped-for-privacy@konto.pl snipped-for-privacy@konto.pl napisał(a):

No właśnie :) A napięcie jest potrzebne przed włączeniem i wtedy jest tylko

5V stabilizowane.
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Fri, 24 Apr 2020 23:44:12 +0200, w <5ea35da7$0$556$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, "Grzegorz Niemirowski" snipped-for-privacy@grzegorz.net napisał(-a):

A nie da się tego jakąś przetwornicą?

radekp

W dniu 24.04.2020 o 23:52, snipped-for-privacy@konto.pl pisze:

Dać to się da wszystko, jak się uprzesz to i elektrownie jądrową zmajstrujesz by te przekaźniki zasilić, pytanie tylko jaki w tym jest sens? Musisz pociąć kable w komputerze by się do zasilania i płyty głównej podpiąć, dać przetwornicę, jakoś to wszystko w obudowie PC zainstalować itd... Jak chcesz możesz się bawić, ja też lubię czasem coś bez większego sensu zmajstrować. To sterowanie co pokazałeś się nada, przetwornica też, sama idea też powinna zadziałać.

Reply to
Andrzej W.

Sat, 25 Apr 2020 02:09:52 +0200, w <5ea37fd3$0$511$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał(-a):

Chcę kompa włączać z drugiego pokoju (docelowo PC ma być podpięty również pod TV w salonie via HDMI).

Płytka to nie problem, płyty raczej nie trzeba ruszać. Podpinam się pod przewody przycisku POWER obudowy. A z drugiej strony płytki zasilanie 12V z zasilacza (o ile się da). I tutaj tylko grzebanina. Tak to widzę.

To teraz będę kombinował czy klawa+mysz BT zadziała z drugiego pokoju ;)

Reply to
radekp