czy każdy zasilacz ATX powinien sie włączyc

po zwarciu zielonego kabla POWER ON do masy? Jakich napięć można się wtedy spodziewać bez wpietej płyty głównej? Tych co na rysuneczku czy jakichś rozjechanych bo brak obciażenia?

W tej chwili jest tylko obecne +5v stand by i cisza cichosza. Zero reakcji na włączanie. Wiatrak nie kręci napięć brak.

PiteR

W dniu 2023-06-28 o 07:41, PiteR pisze:

zielony do masy i powinien zagadać i bez obciążenia. Stare ATXy trzeba było obciążyć czymkolwiek na +5V bo na podstawie tego AFAIR ustawiał pozostałe napięcia - nie mniej jednak powinien wystartować. Nie startuje? nie marnuj czasu i bierz inny ;)

Reply to
sirapacz

środa, 28 czerwca 2023 o 07:40:57 UTC+2 PiteR napisał(a):

Na tym rysunku "zielony" jak kiedyś w "Świecie Młodych" po zmianie drukarni na taką, co jedna strona full colir, ale druga tylko czarny + druga barwa (czemu wybrali jasnoróżowy pozostaje tajemnicą wioski olimpijskiej). Zwierasz na pewno PSON, a nie POWEROK?

5V standby też ładne, ile tam można, 2A? Wyciąć resztę i używać. Ciekawe na czym to jest zrobione, raczej nie na 7805.
Reply to
Dawid Rutkowski

Tam jest mała osobna mała przetwornica na 5V, więc 7805 jest zbędny.

Reply to
Janusz

środa, 28 czerwca 2023 o 10:32:36 UTC+2 Janusz napisał(a):

No tak sądziłem, choć pewnie co model to obyczaj. Ale ta przetwornica na 5V standby to z 230V AC (a nawet często 85V AV - 250V AC) bezpośrednio? Chodzi o to, czy da się wyjąć z popsutego i mieć taką malutką (choć nie aż taką malutką, 2A to już ładnie, choć nie chce mi się doczytywać, ile to standby ma mieć wydajności) do innych zastosowań (np. do ponad 15-letniego lasera, w którym rozsypał się zasilacz - z kabli idących do kondensatorów wręcz poodpadała izolacja, ale miedź pozostała ślicznie błyszcząca, choć na wierzchu - dawał chyba 30V do głowicy, 12V do pompki i wiatraków i 5V do sterownika - i nawet mnie jebnął lekko prądem przy sprawdzaniu, niby lekko, ale korek wyleciał).

Reply to
Dawid Rutkowski

Raczej nie, generalnie są bardzo podobne.

Tak, ale po mostku głównym.

Oczywiście, dodać mostek i kondensator i będzie działać.

Najczęściej producent podaje 5V, 2A.

To chyba z jakiejś starszej plujki by podszedł szybciej, one dawały coś koło 30V.

Reply to
Janusz

in <news:u7glbs$unob$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl>

user sirapacz pisze tak:

Muszę naprawić. To dell wtyczka jest inna. Kupię używany na wzór i na zapas. Zawziąłem się.

dell L300PM-01

Nie chcę nowej czarnozy. Chce kolorowe kable.

W te upały straciłem czujność i się zgrzał.

Jeden elektrolit 680uF/200v ma 5nF

Reply to
PiteR

W dniu 29.06.2023 o 01:45, PiteR pisze:

To wymieniaj ale jak na koniec puści dymy to będziesz spełniony jak dobry chirurg. Operacja się udała, pacjent zmarł :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

in <news:u7jarm$11av4$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl>

user LordBluzg®?? pisze tak:

to co przeróbka wtyczki? nie, nie

zasilacz jest tak nowy jak są nowe jego elekrolity ;)

W obecnej pracy nauczyłem się, że chcieć znaczy móc.

Reply to
PiteR

W dniu 29.06.2023 o 20:27, PiteR pisze:

Po wymianie elektrolitów często się zdarza, że klękło coś jeszcze ale nie dymiło i...wymieniasz, włączasz, dym.

Nocósz, dokąd nie spróbujesz to się nie przekonasz :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

in <news:u7kldd$12mi5$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl>

user LordBluzg®?? pisze tak:

pewnie tak, pewnie półprzewodnik.

tylko smd się boję ale na miernik wszystkie tranzystory smd pod pcb sprawne.

Reply to
PiteR