Co zamiast myszki ?

Przez ostatnie 3 tygodnie mialem baaardzo duzo rysowania w roznych CADach i zaczalem odczuwac bole nadgarstka (po calodniowej pracy -

- na razie niewielkie, ale cos trzeba zaradzic). No i teraz pytanie: co kombinowac? Brac jakis tablet, moze trackballa, moze siakies podkladki pod nadgarstek? Nie zawracac sobie glowy, tylko wypic piwo?

Ma ktos jakies doswiadczenia? Od razu powiem ze chodzi mi po glowie tablet, tylko nie wiem czy jest duzy sens sobie go kupowac - poniewaz 2 'zaprzyjaznione' sklepy z komputerami nie mialy zadnego tableta na skladzie :-(

Reply to
jerry

Witam !

Na twoje problemy może być trackball. Praca z trackballem i Cadem jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza niż z myszą (odchodzi problem z miejscem na stole i wyjazdem myszy za pad). Do tego dochodzi to, że ręka leży a ruszasz tylko palcami którymi możesz wykonać dużo bardziej precyzyjny ruch niż myszą (a im większa kulka tym precyzja większa). Z tabletem nie miałem do czynienia więc na ten temat ci nie doradzę.

KS

Reply to
ks

odpowiednie ulozenie reki niestety to moze okazac sie sprawa indywidualana

zyag

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Osoba podająca się za: jerry przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

03-09-03 13:00:

Kiedyś w Chipie był list człowieka, który z powodu myszki i klawiatury nabawił się RSI. Opisywał swoje doświadczenia z różnymi klawiaturami, myszkami i padami. Ostatecznie zdecydował się na "kota" czyli właśnie trackball bo kulkę na dobrą sprawę można poruszać różnymi częśćmi dłoni: palcami, środkiem, podstawą. Może warto zaufać opinii tej osoby?

Reply to
badworm

Myslalem ze tablet wyposazony w dlugopis (a nie celownik) bedzie mniej reke meczyc - w koncu top pozycja bardzo podobna do zwyklego pisania dlugopisem.

Wiem, ze sa tacy co go lubia, ale ja nie z nich :-( Znaczy wolalbym inne rozwiazanie, ale jak sie nie da....

Wydaje mi sie ze te warunki sa spelnione. Pewnie po prostu za duzo operuje mysza, ale inaczej sie nie da.

U nas tez lokiec tenisisty sie nazywa, ale to nie to.

ajescz edo tego "carpal tunnel syndorm" nie zanm na to polkiej

No wlasnie nie wiem czy to nie pierwsze objawy. Dlatego od razu chce cos z tym zrobic.

Reply to
jerry

Wed, 03 Sep 2003 16:10:13 +0200 jednostka biologiczna o nazwie ks snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zgadzam sie, tym bardziej ze np. w AutoCADzie raczej nie zdarza sie typowe "przeciaganie" (drag&drop) tylko dziala sie na zasadzie "kliknij-przesun-kliknij".

Uwaga: jezeli myslisz o zakupie tabletu, to w zadnym wypadku nie kupuj populnych malutkich gowienek wielkosci 20x15 cm :-). Porzadny tablet ma wielkosc (powierzchnie robocza) co najmniej kartki A3.

Reply to
BLE_Maciek

Niezły problem... Z własnego doświadczenia potwierdzam to, co pisał Fish, dobre podparcie dla ręki to dosłownie podstawa :-). Do tego porządna optyczna i jeszcze cos... Niewiele zachodu trzeba, aby nauczyć się obsługiwać muszkę obiema rękoma (nie jednoczesnie oczywiście). Mnie to pomaga w sytuacjach gdy jestem przemęczony, choć szczerze mówiąc i tak najpierw wysiadają mi oczy :-( Próbowałem tablety, _koty_, ale jakoś nie sprawdziły się w moim przypadku (dziewczyna też zrezygnowała z tabletu na korzyść porządnej myszki).

Miłego dnia Jerry. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Dodam jeszcze elastyczna kolke do sciskania - co jakis czas i tak trzeba zrobic przerwe zeby oczy nie wysiadly, przy okazji mozna troche potranowac reke... GRG

Reply to
Grzegorz Domagala

Wiesz....ciężko to nazwać sposobem na _rękę_ ;-))) Jak poszło?

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Poszlo niezle - w polowie stawki, ale spinakera zostawilismy u mnie w garazu :-) Co do reki, to na razie spoko - przez 3 dni podnosilem kropelki "wody rozmownej" lewa reka :-)

A na serio - jutro kupuje podkladke pod reke z zelem. Juz

4 osoby powiedzialy ze to dobry sposob na moje bolesci.
Reply to
jerry1111

On Behalf Of jerry1111

I tak poruszać ręką ! W/g mnie jest to jedyny sposób na pozbycie się wszelkich dolegliwości ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel