Co jest w kablu USB-C?

Elo

Co jest umieszczone we wtyczkach (nie w kablu :-) ) oryginalnego kabla USB-C, co sprawia, że telefon bierze z ładowarki 5A prądu? Kabel złożony z tylko samych 4 przewodów sprawia, że tel ledwo 1A bierze? Z tego samego zasilacza-"ładowarki". Nie, nie są to cienkie przewody. Sam zrobiłem ten kabelek z wystarczająco grubych przewodów i to o długości tylko 40cm.

Oryginalny kabel sprawdziłem omomierzem od strony złącza USB-A i nie wygląda na to, żeby tam były rezystory. Tzn włączone równolegle, pomiędzy którymiś żyłami. Bo nie mam jak sprawdzić na drugim końcu, na złączu USB-C. Za małe toto :-) Więc nie wiem, czy coś nie siedzi np w szeregu pomiędzy dwoma końcami kabla. Oczywiście na żyłach D+ i D-.

Szukam po goglach i na razie nic...

Reply to
Zbynek Ltd.

Dnia Sun, 10 Mar 2019 19:14:11 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

Kabel USB-A - USB-C ?

to faktycznie ciekawe, bo przeciez po stronie USB-A nie ma jak zasygnalizowac

A podlaczyles wszystkie styki w USB-C ?

"Cables

USB 3.1 cables are considered full-featured USB-C cables. They are electronically marked cables that contain a chip with an ID function based on the configuration channel and vendor-defined messages (VDM) from the USB Power Delivery 2.0 specification. Cable length should be ≤2 m for Gen 1 or ≤1 m for Gen 2.[9] Electronic ID chip provides information about product/vendor, cable connectors, USB signalling protocol (2.0, Gen 1, Gen 2), passive/active construction, use of VCONN power, available VBUS current, latency, RX/TX directionality, SOP controller mode, and hardware/firmware version.[6] "

Ale to chyba nie twoj przypadek.

"USB-C cables Many cables claiming to support USB-C are actually not compliant to the standard. Using these cables would have a potential consequence of damaging devices that they are connected to.[60][61][62] There are reported cases of laptops being destroyed due to the use of non-compliant cables.[63]

Power issues[edit]

Some non-compliant cables with a USB-C connector on one end and a legacy USB-A plug or Micro-B receptacle on the other end incorrectly terminate the Configuration Channel (CC) with a 10kΩ pullup to VBUS instead of the specification mandated 56 kΩ pullup,[64] causing a device connected to the cable to incorrectly determine the amount of power it is permitted to draw from the cable. Cables with this issue may not work properly with certain products, including Apple and Google products, and may even damage power sources such as chargers, hubs, or PC USB ports.[65][66]

W dniu 2019-03-10 o 19:14, Zbynek Ltd. pisze:

Coś słabo szukasz :)

Arkadiusz Kaczmarek

J.F. napisał(a) :

Zgadza się.

Tego to ja nie wiem czy wszystkie. Z racji nikłej przestrzeni wewnątrz wtyku C, nawet nie próbowałem mierzyć z tej strony. Co pomierzyłem ze strony A to już wiesz. Nie chcę przeprowadzać rozbiórki wtyków, bo je poniszczę, a w każdym razie ucierpi estetyka. Kilkadziesiąt PLN-ów za zdobycie wiedzy, w tym wypadku, to za dużo :-)

Gniazda USB-C luzem nie posiadam, bo wtedy byłoby prosto pomierzyć wtyk na kablu.

Tak, to widziałem już. 56k, ale podłączone gdzie? We wtyku C? pomiędzy 4 i 9? Na razie nie zmierzę co jest w oryginalnym wtyku. Z powodu j.w.

Reply to
Zbynek Ltd.