"Class A software" - gdzie poczytać o klasy

Witam,

Co jakiś czas spotykam się z oznaczeniem, że soft danego urządzenia jest np. Class A. Kojarzy ktoś co to za klasyfikacje i gdzie o tym można szerzej poczytać. (ostatnio spotkałem się z tym w datasheet termostatu naściennego).

pozdrawiam

yes

Reply to
Yes

Yes napisał(a):

IEC 60730: Automatic Controls for Household Use Aneks H

W wielkim skrócie: Klasa A: Funkcje sterujące, od których niezawodności nie zależy bezpieczeństwo urządzenia

Klasa B: Funkcje sterujące, mające na celu zapobieżenie niebezpiecznemu działaniu sterowanych urządzeń

Klasa C: Funkcje sterujące, które mają zapobiegać szczególnym zagrożeniom

ae

Reply to
Andrzej Ekiert

Andrzej Ekiert pisze:

dzięki. Jak sobie spojrzałem na tą normę to część ogólna ma ponad 500 str. !!! wow,

pozdrawiam

yes

Reply to
Yes