Cichy UPS...

Czy ktoś mógłby polecić jakiś UPS 500VA do komputera, który podczas pracy "normalnej" (jest zasilanie) nie brzęczy swoim trafo i nie dmucha wentylatorem? Wygrzebałem jakiś stary Ever ale slychać w nim trafo...

Reply to
Marek

W dniu 2021-02-11 o 12:35, Marek pisze:

Brzęczy? Dmucha? Nie przypominam sobie UPSa, który bez self-testu było by słychać. Oczywiście oprócz upałów, kiedy włącza wentylatory.

Postaw jakiegoś Fideltronika KR. Tylko one zaczynają się bodaj od 1000VA. Nawet stare Aresy 1600 (mam dwa w domu) nic nie słychać.

Reply to
Adam

Buczy 50Hz z trafo zasilającego (oczywiście mam na myśli tryb bez pracy bateryjnej). Charakterystyka akustyczna pomieszczenia i miejce upsa w rogu jeszcze uwypukla to buczenie. Szukam jakiegoś, którego nie słychać podczas trybu oczekiwania na zanik zasilania (nie słychać buczenia, piszczenia przetwornic, nie włącza w tym trybie wentylatorów). Dopuszczam zwiększony hałas tylko w trybie doładowywania aku lub w trybie pracy bateryjnej (braku zasilania).

Reply to
Marek

E no mój wył wentylatorami po włączeniu - aż mu zapakuje akumulatory i odpale w weekend.

Reply to
sirapacz

W dniu 2021-02-11 o 12:35, Marek pisze:

Kiedyś poleciłbym jakiś serii LUPUS Fideltronika do 1000VA. Były w metalowych obudowach, nie miały wentylatora i nie piszczały, ale widzę, że Fideltronik podążył w stronę firmy Orvaldi i zaczęła się era plastik-fantastik -

K.

Reply to
Krystek

W dniu .02.2021 o 12:35 Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com pisze:

Ever ECO PRO W/EAVRTO-000K70/00 (700VA). Jest bez wentylatora. Trafo słychać w pracy bateryjnej.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

dziwne te wynalazki. Różne APC miałem i żadne nie buczało. Aktualnie APC BackUPS 650

Reply to
Irokez

APC jest ciche mam ich kilka u siebie + pracowo mnóstwo i nie słychać ich normalnie (na baterii i owszem, ale w normalnym cyklu cichutkie).

350ei, backupspro 900 Ten drugi ma dwa akumulatory więc i na dłużej wystarczy (pakuję je nawet do pojedynczych stacji)
Reply to
sirapacz

Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s05lfa$72dr$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Tak prawde mowiac, to tez sobie nie przypominam glosnego UPS ... i jeszcze z wiatrakiem ?

Taa ... takie 700VA z jednego aku 12V 7Ah ... ciekawe, na ile chinskie.

W dniu 12.02.2021 o 17:10, J.F. pisze:

No właśnie w pracy kupiliśmy sobie przez pomyłkę UPS-y z wiatrakami - a miały iść do komputerów biurowych. Okazało się, że kompletnie się nie nadają, i teraz je upychamy do zastosowań w pomieszczeniach, gdzie nikt nie siedzi.

MJ

Reply to
Michal Jankowski

Bo są "onlineowe" i szumią tymi wiatrakami?

Reply to
Marek

Próbowałeś dokręcać śruby? Poluzować i dokręcić? Dobrze zrobione trafo nie buczy (i nie podgrzewa akumulatorów).

Pamiętam jak w szkole brzęczały dławiki od świetlówek to pomagało rzucenie w lampę pantoflem ;)

Reply to
Mirek

W dniu 2021-02-12 o 17:10, J.F. pisze:

Jak 700VA jak pisze o Backup Pro 900 które ma 900VA? Jak z jednego 7Ah jak pisze że są dwa? jak chińskie jak APC wsadza CSB produkcja głownie Wietnam?

Reply to
Irokez

Tak, ale to nic nie zmienia. To nie jest brzęczenie luźnych blach to po prostu buczenie, które przenosi się na całą blaszaną obudowę. Problem z UPS rozwiązałem bardzo prosto, wywaliłem PC.

Reply to
Marek

Thu, 11 Feb 2021 15:38:32 +0100, Marek

Jeśli buczy, znaczy jest walnięty. Mam taki "połowicznie" walnięty, czasem buczy czasem nie buczy. Na szczęście częściej nie buczy a co więcej jestem w stanie "wyłączyć" to buczenie. Wystarczy UPSa wyłączyć i odczekać chwilę. Do kolejnego zaniku jest cisza. A potem znowu loteria, albo po doładowaniu baterii przestanie brzęczeć, albo znowu go będzie trzeba wyłączyć.

Reply to
Myjk

Z dawnych lat pamiętam, że smarty 2000 VA i większe miały wiatraki:

skrzynka na dole to bateria akumulatorów – 4 x 12 V/17 Ah o i ile pamiętam.

No i oczywiście Matriksy miały wiatraki, ale to już są moce 3 i 5 kVA:

JDX