ADC do attiny 2313 i pomiaru napiecia na akumulatorze (12V w ups)

Witam, może ktoś mógłby polecić ADC który pozwoliłby w miarę dokładnie mierzyć napięcia z zakresu 10..15V akumulatora w pracującym UPSsie. Szukam czegoś co łatwo podłączyć do attiny 2313 i będzie dobrze się sprawowało w pracującym UPSsie. Dla ustalenia uwagi: mam sprawnego UPSsa ale nie mam w nim żadnej komunikacji/sygnalizacji. O ile łatwo jest sprawdzić czy ups pracuje na bateriach czy kończą mu się baterie (kradnę sygnalizację z diodek z panela) to chciałbym jeszcze z grubsza oszacować ile minut pociągnie, a mając napięcie wyłączenia się UPSa mogę to całkiem sprawnie osiągnąć.

kd,

ps. te 15V to nie strzał, przy ładowaniu potrafi być >13.8, a przy pracy z baterii 11.7V jest napięciem "roboczym".

Reply to
Krzysztof Drewicz

Atmege (16) to nawet mam gotową, tylko chciałbym jeszcze "kraść" sobie dla niej zasilanie z RS232c, attiny pobiera 40mA, co do Atmegi nie mam tej pewności.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Atmegą? Oj ona za ciężkie 20 pln z allegro kupiona na płytce startowej :-D Program dowolnym Bascomem w mniej niż godzinkę wyklikasz. (biorąc pod uwagę że już jest 90% gotowego programu w przykładach). Wersja demo bascom AVR ma ograniczenia co do wielkości, ale do tego zastosowania w

100% wystarczy. iirc ograniczenie to 2 KB flasha.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz

Dnia Sun, 7 May 2006 13:26:45 +0200, Krzysztof Drewicz snipped-for-privacy@pimpek.lan wyklepał(a):

a nie możesz zassać mocy z monitorowanego aku? chyba poniżej 5V nigdy nie zejdzie....

Reply to
scx

Hm, ciekawy pomysł, ale wolałbym zrobić sobie coś co może pracować bez akumulatora (bez upsa). Ot po prostu model taki że mam kilka routerków, jedne mają +12V zasilanie awaryjne i je chciałbym monitorować, inne nie. Ale jeśli to ma jakiś problem wywoływać to chyba łatwiej jest wpiąć się w zasilacz i po prostu brać 5V.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz