Chłodzenie zasilacza a izolacja od bl

CosteC napisał(a):

A co gdyby dorobić taką dobrze spojoną obudowę aluminiową (z jakichś płyt aluminiowych)? Z tyłu byłby duży radiator. Ewentualnie to uszczelnić i zalać olejem. ;)

Reply to
Virus_7

rozumiem że zrobić szczelne pudełko z aluminium i wrzucić tam zasilacz po czym zalać olejem? ja myślę że całkiem sensowna idea po warunkiem że będziemy mieszać olej rzeby sie nie zagrzał w środku (wystarczy waitrak który w oleju nie będzie chałasował, ciekawe czy będzie się kręcił tak na marginesie) no i dalej trzeba to ciepło odprowadzić gdzieś na zewnątrz... chyba bez jakiejś chłodnicy sie nie obejdzie. ale wystarczy mała. Może wystarczyło by dać radiator z zębami z obu stron (od strony oleju i powietrza) i cyrkulować olejem tak zeby sie chłodził na nim. Ciekawy problem skądinąd...

CosteC

Reply to
CosteC

hyhy powodzenia życze przy wykonywaniu puszki, w której będzie znajdował się ten olej transformatorowy. Przecież to cholerstwo jest bardziej penetracyjne niż WD40:-)

Reply to
krychu (musk

krychu (musk) napisał(a):

A rozpuści to to silikon, albo jakiś klej?

Reply to
Virus_7

Hello Virus_7,

Klasyczny silikon do uszczelnień w oleju napędowym puchnie i zamienia się w galaretę - widziałem czyszczenie układu paliwowego po tym, jak ktoś 'mądry' 'uszczelnił' silikonem zbiornik paliwa.

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

No tak. Nie musisz mi tego mówić. Jeden mądrala uszczelniał coś przy silniku w samochodzie wujka. Tak uszczelnił, że były trzeba było robić remont.

Nie wiem, czy to nie jest zbyt pracochłonne rozwiązanie. Wolałbym po prostu wywalić duży radiator na zewnątrz i mieć ciszę. Ewentualnie dać mu owiew jakimś wolnoobrotowym.

Reply to
Virus_7

Virus_7 napisał(a):

Może pójść trochę dalej i zalać cały komputer olejem (oprócz napędów)? Swego czasu gdzieś w internecie widziałem coś takiego :D

Ps. ciekawe kiedy standardem będzie chłodzenie komputera wodą (ew. freonem), w koncu jakoś trzeba będzie odprowadzić z 1KW ciepła z fabrycznie "przekręconego" procesora, którego szybkość będzie i tak za mała na wykonywanie 95% zbędnego kodu ;D

Reply to
Maksymilian Dutka

Maksymilian Dutka napisał(a):

A pomyśleć, że chciałem mieć tylko bezgłośny zasilacz.

Reply to
Virus_7

więc pewnie słusznie się skończy na zakupie jakiegoś HK Silencera. Przynajmniej będziesz miał pewność, że po kilku minutach pracy nie uświadczysz efektów pirotechnicznych, co mogło by się zdarzyć po nieudolnej przeróbce.

Reply to
krychu (musk