CB Radio

czy Antena od CB strojona jest do radia czy do samochodu.... bo troche mam watpliwosci co mnie interesuje czy moge przekladac jeden zestaw CB - radio + antena do roznych samochodow jak mam ich pare czy odpowiedni zestaw jest dostrojony do odpowiedniego samochodu....

Reply to
Bogdan

troche nie tak grupa. Zapytaj na pl.rec.radio.cb lub pl.rec.radio.amatorskie

Wedlug mnie jakis napewno jest wplyw samochodu na dzialanie anteny+kabel+radio. Ale nie widze problemu aby to nie mialo prawo dzialac poprawnie. Gdybys zmienial jeden z elementow, to napewno zmienialbys dostrojenie calego ukladu.

Ale moze sie zdarzyc, ze w jednym aucie radio bedzie mialo lepsze zasiegi niz w drugim, bo w innym miejscu zamontowana antena (wyzej,nizej, w innym miejscu na dachu (gdy magnes) itp.).

Reply to
Peptulis Amargolis

Witam

jakis napewno jest wplyw samochodu na dzialanie

Stoisz zespol antena do radia i samochod ma tylko znaczenie jako "masa". Poprawnie zestrojony "zestaw" bedzie dzialal dobrze i na parapecie w domu zamontowany.... Pozdrawiam Bishop

Reply to
Bishop

Generalnie przyjmij zasadę, że stroisz cały układ, czyli radio, przewód antenowy, styki, antenę, masę, itd.

Reply to
yogi009

yogi009 napisał(a):

Ciekawe jak stroisz radio? Zmieniasz mu impedancje wyjsciowa? :P

Reply to
BartekK