Wycieraczki samochodowe wykrywajece deszcz...

Pszemol napisał(a):

Słabo googlowałeś - optuka ...

Kropla wody w odpowiednim miejscu powoduje załamanie światła czy jakoś tak ...

Reply to
Stasio Podróżnik

Uzytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Na szybie masz odpowiednie miejsce z czujnikami, liczy ile kropel pada i dostosowuje predkosc wycieraczek. W sumie to juz zadna nowosc, mialem to w Golfie dobrych 5 lat temu, a teraz ojciec ma w Cytrynie C5, taki zbedny bajer...

Jarek

Reply to
Jarek Slabuszewski

Stasio Podróżnik napisał(a):

Tak?

:-))))

Reply to
Piotr Przewłocki

Nie wiem jak to dziala w praktyce .. ale mogloby byc uzyteczne .. gdyby po jakims naglym zalaniu [auto obok przejezdza przez kaluze] natychmiast wlaczalo.

Bo to wtedy nic nie widac, a reka musi szukac dzwigni ..

Z tym dostosowywaniem do predkosci deszczu tez fajne, bo to zazwyczaj albo za wolno, albo za szybko chodza ..

Z calym szacunkiem, ale w ilu autach, ktorymi jezdzisz, wajcha od wycieraczek jest w innym miejscu niz standardowe?

Franc, sig bedzie pozniej

Reply to
Franciszek Sosnowski

Tak natychmiast to sie nie wlacza. Dziala z pewna zwloka. Przynajmniej u mnie.

Reply to
Jacek

A najfajniej jest jak przy slonecznej-bezdeszczowej pogodzie mucha trafi w "czujnik" pzdr

Reply to
Piras

Mocno watpliwe. Przemysl rzadko korzysta z high tech jesli nie musi.

Pewnie diody LED+foto, umieszcznone pod katem calkowitego wewnetrznego odbicia. Albo .. napylone elektrody na szybie ..

A obejrzyj gdzies na dolnej krawedzi.

Albo .. use google, Luke :-)

Zato w starym polonezie truck jest jeszcze fajniejszy bajer. Pukasz raz wycieraczka a potem drugi raz (oba recznie) nastepnie automat sam macha wycieraczkami z podanym interwalem.

Reply to
Kamil K.

Hehe, pamietam, że taki bajer dostałem do zaprojektowania na egzaminie :) Nie wiedziałem, że to z poloneza ;)

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Dnia Mon, 25 Jul 2005 13:17:56 +0200, J.F napisał(a):

Mam peugeot 406 z takim patentem i czujnik jest umiesczony u gory w miejscu gdzie zamontowane jest na szybie lusterko wsteczne. Napylenie raczej odpada bo w dotyku w tym miejscu szyba niczym sie nie rozni. Widac jakies dwa ciemniejsze kwadraciki ale nie wiem czy to owe czujniki optyczne czy samo mocowanie lusterka Elektronikiem nie jestem wiec niestety nic precyzyjniej nie podam :( Pozdrawiam

Reply to
JFK

Widziałem gdzieś w sieci obrazek. Czujnik jest banalny.

Jakieś źródło wiązki świadła (laser albo LED z soczewką i szczeliną) przyklejony jest od wnętrza samochodu do szyby jakimś przezroczystym klejem i wprowadza wiązkę w szybę pod takim kątem, aby przy suchej szybie następowało całkowite wewnętrzne odbicie od zewnętrznej powierzchni szyby i w odpowiednim miejscu montuje się detektor.

Gdy na szybie jest kropla, zmniejsza się stosunek współczynników załamania szyby i ośrodka (teraz jest nim woda) i już warunek na całkowite wewnętrzne odbicie nie jest spełniony na detektorze nie ma sygnału. Takich czujników pewnie jest kilka, może jedno sprytne źródło i kilka detektorów. A samo światło pewnie odpowiednio modulowane dla zabezpieczenia się przed wpływem światła zewnętrznego.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki