baterie

Moze kogos zainteresuje:

Porownanie bateryjek w latarce

1:10 - "zwykle" tesco 2:50 - alkaliczne tesco 2:55 - alkaliczne Varta, 2:59 - alkaliczne "do 8x dluzej" Duracell

J.F

W dniu 2013-01-28 18:21, J.F pisze:

Chemii i fizyki nie da się oszukać;)

Być może różnica w bateriach może pojawić się przy mniejszym poborze prądu.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Mysle ze bylbym w stanie wykonac pomiar tak aby wykazac ze "do osmiu razy dluzej" nie klamie. Wystarczy wsadzic baterie do odbiornika ciagnacego 0,5 czy 2A i wyjdzie ze zwykla bateria naladuje kondensator w lampie blyskowej 20x a alkaliczna x180.

Reply to
jan kowalski

No, jesli to rozladowuje baterie w 3h, to podejrzewam ze ciagnie ponad

0.5A. Czy cos przespalem i teraz najlepsze baterie gorsze od eneloopow ?

Swoja droga faktycznie sporo - sa w ogole takie zarowki ? Latarka sie przy tym nie topi ? Czy jakies przeterminowane baterie wsadzili ?

No i to gwaltowne gasniecie mnie dziwi - o ile pamietam to latarka swieci dlugo, ale coraz slabiej. Czyzby te 0.5A robily swoje ?

J.F

Dnia Tue, 29 Jan 2013 17:48:55 +0100, J.F napisał(a):

Np. diodowa latarka Tiross TS735 na 2xAA, przy pełnej mocy 1,3 A. Paluszki alkaliczne starczają na jakieś 45 min dobrego świecenia, latarka gaśnie dosyć powoli. Przy trybie oszczędnym - 0,3 A co daje 3 h świecenia.

Reply to
Jacek Maciejewski

W dniu 2013-01-29 17:48, J.F pisze:

Pewnie tego nie oglądałeś:

Zwykła malutka żaróweczka do latarki spokojnie ma 0.2-0.3A. Trochę większa (ale też do latareczki) 0.5A. Na moje oko to jakoś właśnie do 0.5A pasuje.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Tue, 29 Jan 2013 19:54:24 +0100, J.F napisał(a):

TS745 jest tanią latareczką. Już się nie da kupić ale jak była to można było kupić za 40zł

Wszystkie alkaliczne mają mniej więcej tą samą pojemność, jakieś 2Ah. Różnice nie są większe niż kilka procent. Sporo też może zależeć od prądu rozładowania i kryterium końca przydatności :)

Podałem czas mierzony do subiektywnego spadku jasności do 50%.

Przy trybie oszczędnym nie testowałem, podany wynik jest ekstrapolacją z pomiaru przy pełnej mocy. Niewykluczone że okazałby się lepszy :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 29 Jan 2013 20:51:29 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dariusz D. podał link:

tu świetny wykresik jak mocno się różni pojemność od prądu rozładowania. Wielu narzekaczy jest skłonnych przewrotnie zapominać o tym.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik J.F napisał:

Sprawdź alkaliczne IKEA - od wielu lat używam i zadowolony jestem, z tego co wiem produkuje im to właśnie Varta... Duracell nie jest "8x dłużej" a 4x drożej.