BASCOM, ATMEGA, LCD

Witam,

Mam taki nieciekawy problem. Musze pilnie napisac program w BASCOMie, na ATMEGA16.... do portu C mam podlaczony wyswietlacz (8-bit, ale korzystam tylko z 4). Pozostale piny to RS - PD4, RW - PD5, E - PD6.

Problem w tym, ze na wyswietlaczu nie widac nic poza seria czarnych kwadratow w obu rzedach (2*16). Niby powylaczalem WSZYSTKIE mozliwe "uslugi" poprzez STOP i DISABLE (tzn. wszystko wg helpa), ale zdaje sie, ze cos jest nadal nie tak. Do portu A mam na przyklad podlaczona klawiature (4 przyciski na zasadzie zwarcia do masy), ana piecie na ich stykach zmienia sie od 0 do

1,6V (a komparator tez jest niby wylaczony). Mial ktos kiedys cos takiego? LCD jest skofigurwany poprawnie, piny sa podane odpowiednie, tryb busa 4-bitowy. Podejrzewam, ze cos jeszcze trzeba w ATMEDZE wylaczyc, ale co, jak w BASCOMIE wykorzystalem juz chyba wszystkie mozliwosc (od INT0 do ADC) :(

Prosze o pomoc, to jest naprawde pilne, a to moj pierwszy taki projekt i cos nie che ruszyc... :(

Pozdrawiam RR

Reply to
RRybak
Marek Dzwonnik

Ja na twoim miejscu najpierw wyprobowalbym wyswietlacz np. pod portem LPT komputera, a pozniej eliminowal dalej. Ja w BASCOMie nic nie wylaczam, w opcjach podaje tylko piny, pod ktorymi jest LCD, i program ktory ma dwie linijki tez dziala, tzn:

cls lcd "test" end

pzdr, damdam

Reply to
damdam

On Behalf Of RRybak

Robaczki to bym jeszcze rozumiał. Rozumiem, że przejście od braku kwadracików do ich pełnego zaczernienia, poprzez kręcenie potencjometrem jest płynne, tzn. nie występuje skok, że najpierw jest jasno, a później nagle czarne.

No dobra, używasz w trybie 4bit, ale czy procek i LCD o tym wiedzą? ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

A czy R/W ma odpowiedni poziom?

bo jak sie go nie uzywa to chyba (glowy ne daje) ma byc umasiony.

pzdr, damdam

Reply to
damdam

On Behalf Of RRybak

A czemu nie możesz jak zwykli ludzie to robią? ;-)

Config Lcdpin = Pin , Db4 = Porta.4 , Db5 = Porta.5 , itd. Config Lcd = 16 * 2 Cls Lcd "Hello world."

pzdr Artur

Reply to
ziel

Ja bym i tak zaczal od sprawdzenia wyswietlacza, od czegos trzeba zaczac.

pzdr, damdam

Reply to
damdam

Wyswietlacz nalezalo zainicjalizowac w assemblerze, podajac mu konkretne wartosci inicjujace wg manuala w PDF. Po ustawieniu czcionki, ilosci linii, kursora i wymuszenie na nim trybu 4-bit, LCD zaczal dzialac z BASCOMEM, jak gdyby nigdy nic. Glupie nie? No, ale pisze to tutaj, jakby ktos mial w przyszlosci podobny problem ;)

Dzieki za odpowiedzi, Pozdrawiam, Radek

Reply to
RRybak